English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ناتوانی در پرداخت اجاره خانه جوان همدانی را زندانی کرد

مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: ناتوانی در پرداخت چهار ماه اجاره خانه که مجموع آن رقمی در حدود 13 میلیون ریال بود، جوان 30 ساله همدانی را یک هفته راهی زندان کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یدالله روحانی‌منش با اعلام این خبر اظهار کرد: یک زوج جوان پس از آغاز زندگی مشترک، خانه‌ای 60 متری را در یکی از محله‌های حاشیه‌ای شهر اجاره می‌کنند اما در روند زندگی به دلیل مشکلات کاری مرد خانه و هزینه‌های پیش‌بینی نشده زندگی وی در تامین اجاره‌بهای نه چندان سنگین خانه محل سکونت‌شان ناتوان بوده و در روندی بعد از طرح شکایت از سوی صابخانه راهی زندان مرکزی همدان می‌شود.

وی اضافه کرد: مرد جوان که 28 سال بیشتر ندازد به علت بیکاری، توان پرداخت اجاره‌بها را نداشت و مالک خانه مسکونی پس از تنظیم شکایت و دریافت حکم تخلیه نسبت به زندانی نمودن او و بیرون کردن اسباب زندگی جدید آن‌ها می‌کند.

وی بیان کرد: اجاره ماهانه این منزل مسکونی رقمی معادل یک میلیون و 700 هزار ریال بود و این زندانی چهار ماه اجاره را پرداخت نکرده بود و در کنار این موضوع این مستاجر همدانی از پس تامین 6 میلیون و 570 هزار ریال بابت قبض‌های آب، برق، تلفن و گاز هم برنیامده و در مجموع با استناد به این موضوعات فرد مذکور متهم به این این مجازات می‌شود.

روحانی منش افزود: یک میلیون و 275 هزار ریال بدهی مربوط به هزینه دادرسی بود که به این هزینه‌ها افزوده شده بود که با اطلاع از وضعیت این مددجوی نیازمند پس از تشکیل این پرونده در ستاد دیه، و احراز ناتوانی مالی او از سوی کمیته تحقیق این نهاد حمایتی با تعامل صورت گرفته با مالک، شاکی خصوصی تنها با دریافت 600 هزار ریال از بدهی خود صرف نظر کرد و با مساعدت ستاد دیه این جوان همدانی پس از تحمل یک هفته حبس در زندان مرکزی همدان، آزاد شد.

انتهای پیام /

۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ۰۷:۵۷
تعداد کلیک: ۱,۱۶۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.