English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

استحکام نظام خانواده از جمله عوامل توسعه‌یافتگی یک جامعه است

مدیرکل زندانها و رئیس هیئت مدیره ستاددیه استان آذربایجان شرقی گفت: استحکام نظام خانواده از جمله عوامل توسعه‌یافتگی و قوام یک جامعه است.
به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور ، جلسه هفتگی مدیران کل دستگاههای دولتی استان آذربایجان شرقی در محل مسجد امام علی علیه‌السلام اداره کل زندانهای استان برگزار شد .

در این جلسه مشاور استاندار و رییس اقامه نماز استان با بیان آیاتی از کلام الله مجید در خصوص تقبیح طلاق و تحسین تفاهم و همدلی در زندگی ، اظهار داشت: اسلام ازدواج را به عنوان بنای نظام خانواده مطرح و در این خصوص فارغ از امیال و نیازهای جسمی بر تعامل و تکامل انسانها در قالب نظام خانواده تاکید دارد .

وی با بیان حقوق متقابل زوجین در اسلام ، آن را از متعالی‌ترین و واقع بینانه‌ترین قوانین حاکم در روابط انسانی ارزیابی و افزود: موضوع ازدواج در اسلام بسیار مهم و حیاتی بوده و برابر آیات قرآن علاوه بر لحاظ صلاحیت ظاهری و جسمانی به احصاء صلاحیت‌های اخلاقی و عقیدتی و دینی طرفین سفارش ویژه شده است .
ضیایی با بیان آیه 223 سوره بقره گفت: خداوند زنان را کشتزار  مردان اعلام و توصیه می‌کند با رعایت حقوق همدیگر و حفظ عفت و پاکی در سایه زندگی زناشویی و تولید نسلی پاک و شایسته و صالح ، خیر و ثوابی بر زندگی اخروی‌تان بفرستید .
رییس اقامه نماز استان در ادامه افزود: با بررسی آیات مرتبط با طلاق و احکام مربوط به رجوع پس از طلاق و قبل از پایان عدّه بوضوح روشن است که اراده خداوند بر استمرار و ادامه پیوندهای زناشویی و اجتناب حداکثری از طلاق و فروپاشی کانون خانواده‌هاست و قوانین مهریه، نفقه بر استمرار و استحکام زندگی زناشویی دلالت دارد که متاسفانه در صورت عدم درک صحیح این قوانین نتیجه عکس خواهد داد .
در حاشیه این جلسه بنی هاشمی مدیرکل زندانهای استان با اعلام اینکه از اول سال تاکنون 18نفر زندانی محکوم به پرداخت مهریه با پرداخت سه میلیارد و هفتاد و پنج میلیون ریال در قالب تسهیلات بانکی و کمک ستاد دیه از زندان های استان آزاد شده اند .
رئیس هیت مدیره و نایب رییس هیات امنای ستاددیه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: هم اکنون 32 نفر زندانی محکوم به پرداخت مهریه در زندانهای استان وجود دارند . ایشان از مدیران دستگاههای دولتی و مردم خواست نسبت به امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ، ستاد دیه را مساعدت نمایند علاوه از کمک های نقدی مشارکت دستگاهای دولتی خصوصاً دستگاههای فرهنگی با ستاد دیه در اجرای برنامه های پیشگیرانه از افزایش پرونده های مهریه و طلاق جلوگیری خواهد کرد .
بنی هاشمی، بنای مستحکم نظام خانواده را از عوامل توسعه یافتگی و قوام جامعه اعلام نمود و اظهار داشت: باید همگان مخصوصاً والدین در امر تسهیل پیوند مقدس فرزندانشان و استقرار اساس خانواده در شرایط مستحکم و مطمئن تلاش کنند وتجربه نشان داده چشم هم چشمی و دید مادی صرف داشتن به مقوله مهریه ، نفقه کانون خانواده را متزلزل می نماید .
در پایان این جلسه حجت‌الاسلام  محرمی مدیرعامل ستاد دیه استان  نیز در سخنان کوتاهی، هدف از توزیع بسته های آموزشی و هشداری  ستاددیه کشور را در خصوص جرایم غیرعمد با محوریت و هدف اطلاع رسانی و آشناسازی مردم با برخی از مسائل مرتبط با جرایم غیرعمد از قبیل مهریه ، نفقه ، مسئله چک و تصادفات رانندگی اعلام کرد و  اظهار داشت: با ارتقاء سطح اطلاعات عمومی و حاکمیت فرهنگ اسلامی بتوانیم از وقوع ناهنجاری های جرایم غیرعمد پیشگیری کنیم . 
گفتنی است  تعدادی از جزوات و کتابچه‌  مربوطه به هشدارهایی درباره جرایم غیرعمد در اختیار مدیران کل دستگاههای دولتی قرار گرفت و از آنان درخواست گردید نسبت به اشاعه و انتشار هشدارهای مزبور در بیان گروه های هدف ادارات متبوع اهتمام نمایند .  
۱۹ آبان ۱۳۹۳ ۱۳:۴۴
تعداد کلیک: ۲,۳۸۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.