English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

فروش دستبندهای چرمی برای باز کردن دستبندهای فلزی

عواید فروش دستبندهای چرمی مراسم گلریزان «ارمغان ۲» با هدف آزادی زندانیان زن محکوم به جرائم غیرعمد در اختیار ستاد دیه قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری جشن میلاد کوثر ظهر امروز (21 اسفند ماه) در محل تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش زنان در پویایی جامعه اظهار کرد: یکی از حوزه‌های قابل توجه که زنان در آن حضور موثر دارند فرهنگ، هنر و ادب جامعه ایران است. چرا که بخش قابل توجهی از هنرها و صنایع دستی ما مرهون تلاش‌ها و وامدار حضور خلاقانه این بانوان است. برای همین اگر از چیزی به نام صنایع دستی و هنرهای سنتی سخن می‌گوییم و از آن به عنوان بخشی از هویت ایرانی یاد می‌کنیم، برای دستیابی به این گنجینه زنان زیادی پای آن نشسته‌اند و آنها را تا آسمان زیبایی رسانده‌اند.

وی با ارائه آماری از فعالیت زنان در عرصه داستان‌نویسی گفت: در در بازه زمانی سال‌های 1310 تا 1339 تعداد مردان 270 نفر و تعداد زنان 25 نفر بوده اما این روند در دهه اخیر نشان می‌دهد حضور زنان به صورت تصاعدی افزایش یافته است که این حکایت از موقعیت جدید زنان در کشورمان است.

صالحی همچنین آماری درباره روند رو به رشد آثار شعر منتشر شده در دهه‌های مختلف ارائه کرد و افزود: در سال 63 تعداد مردانی که کتاب شعر منتشر کردند، 353 نفر و تعداد زنان 12 نفر بود اما در ادامه بعنوان نمونه تعداد زنانی که در سال 83 کتاب شعر منتشر کردند با نسبت متفاوت‌تری به 496 نفر زن و تعداد یک‌هزار و 722 نفر مرد رسید. این جوهره انقلاب اسلامی بود که زنان در مشارکت‌های اجتماعی نقش فعال‌تری ایفا نمایند.

در ادامه این برنامه، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور ی در امور زنان و خانواده نیز در سخنانی اظهار کرد: خرسندیم امروز درخشش زنان ایرانی بویژه در عرصه‌های هنری و ورزشی به حدی است که در عرصه جهانی زبانزد همه شده که البته نباید فراموش کرد زنان در حوزه فرهنگی متحمل سختی‌های بسیاری هستند که از مهمترین مشکلات برخوردهای سلیقه‌ای توسط برخی افراد است.

وی ادامه داد: حضور زنان در عرصه‌های هنری تاثیر ات زیادی دارد زیرا جدای از قدرت اثرگذاری نیمی از مخاطبان جامعه را زنان ما تشکیل می‌دهند. برای همین منظور مصایب این زنان در هر قشری و هر موقعیتی ولو در بند زندان جزو دغدغه‌های ما بشمار می‌آید. موضوعی که امروز ما گرد هم آورده تا برای آزادی 250 زندانی زن تحت حمایت ستاد دیه به سهم خود اقدامی کنیم تا شاید جمع زیادی از این افراد را که مادران این سرزمین هستند را تا پیش از ایام عید نوروز به آغوش خانواده بازگردانیم.

گفتنی است به منظور بهره‌مندی زنان جرایم غیرعمد از آخرین آثار مکتوب چاپ شده تعداد ۱۸ هزار مجلد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه‌ ندامتگاه‌های کشور اهدا شد.

a

a

a

a

a

a

a

a 

a

انتهای پیام /

۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ۱۴:۳۶
تعداد کلیک: ۱,۲۰۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.