English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اهدای دستبند طلا برای آزادی زندانیان غیرعمد اردبیل

بانوی اردبیلی در آیین گلریزان ستاد دیه با اهدای دستبند طلای خود به منظور حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد به جمع خیرین استانی پیوست.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در آستانه سال نو هفتمین جشن آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اردبیل در سال جاری با حضور محمدعلی قاصدی رئیس کل دادگستری، اکبر بهنام‌جو استاندار، ناصرعتباتی دادستان عمومی انقلاب، مراد فتحی مدیرکل زندانها، فریبا محمدلو مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری اردبیل، کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاد دیه و جمعی ازبانوان نیکوکار در محل زندان مرکزی اردبیل برگزار شد.

در ابتدای این مراسم یوسف خدادادی، معاون رئیس کل دادگستری و نایب رئیس ستاد دیه استان در سخنانی گفت: تعداد با کمک‌های اهدایی خیرین 12 محکوم مالی غیرکلاهبرداری با بدهی بالغ بر 340 میلیون تومان از بند حبس رهایی یافتند که در راستای استخلاص این مددجویان واجد شرایط شاهد کمک‌های بعضی از مسئولین اتاق بازرگانی، اعضای اتحادیه آموزشگاه داران آریشگری و کانون هلال‌احمر دانشگاه علوم پزشکی  بودیم.

محمدعلی قاصدی رئیس کل دادگستری  استان اردبیل هم آزادی یک زندانی را انجام یک تکلیف اجتماعی مطرح کرد و گفت: زمانی که سرپرست یک خانواده روانه زندان می‌شود، مشکلات معیشتی و انواع فسدهای اخلاقی بیش از آنکه متوجه او باشد مربوط به خانواده او می‌شود که در این میان علاوه بر تاکیدات صریح دینی مبنی بر حل مشکلات جامعه اسلامی ار منظر یک شهروند نیز جهت بسط سلامت عمومی به قدر وسع‌مان تکلیف برعهده داریم. خوب است ضمن شناخت دقیق این رسالت فردی و البته جمعی و سازمانی در راستای دستگیری از دربندان دردمند همیار آن‌ها باشیم. آن‌هایی که صرفا بر حسب نداری راهی زندان شده‌اند.

رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه این استان ادامه داد: در ایام منتهی به عید نوروز شاید برخی افراد نتوانند در جمع خانواده حاضر باشند ولی در مقابل افرادی هستند که می‌توانند شادی را به کانون گرم خانواده این افراد هدیه کنند. افرادی که ثابت کرده‌اند در دنیایی که بسیاری از مردمان آن دم از بی‌وفایی و بدعهدی می‌زنند این‌ها متعهد به خود و اطرافیان خودشان هستند.

حجت‌الاسلام قاصدی مشارکت مردم در امر آزادی زندانیان غیرعمد را نیازمند فرهنگسازی مطرح کرد و گفت: مردم ما چه در بهبوهه انقلاب، چه در ایام پر اختناق جنگ و چه در روزگاری که بواسطه کینه دوزی دشمنان داخلی و خارجی ملت در فشار اقتصادی قرار داشتند اما همواره در امور خیریه همیشه حضور پررنگی داشته و دارند و مجدانه تلاش می‌کنند از قافله امور خیرخواهانه جا نمانند اما به علت ناشناخته بودن عملکرد این ستاد مردمی برخی از خیرین هنوز به طور دقیق با رسالت ستاد دیه آشنایی نداشته و نیازمند اطلاع رسانی بیشتر هستند.

وی افزود: ما با فرهنگ‌سازی و تبلیغات درست می‌توانیم  زمینه مشارکت  پررنگ خیرین استانی و کشوری را برای کمک به  زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد بیش از پیش فراهم نماییم  و با نهادینه کردن این فرهنگ دیگر شاهد حضور زندانیان جرایم غیر عمدی در زندان‌ها ی استان نباشیم.

a

a

a

انتهای پیام /

۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ۰۷:۲۴
تعداد کلیک: ۱,۲۶۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.