English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

پایان قرارداد 35 هزار تومانی، به محکومیت 352 میلیونی رسید

فردی برای بالا بردن بهره‌وری باغ انجیرش نسبت به استخدام کارگری غیرماهر اقدام می‌کند که این صرفه‌جویی نسنجیده، او را متحمل یک بدهی سنگین می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، «حسن» مردی روستایی است که جز یک وانت مستهلک و 40 اصله درخت انجیر در زمین پدری خود سرمایه‌ ارزشمند دیگری ندارد.

این مرد عائله‌مند که سرپرستی یک خانواده چهار نفره را بر عهده دارد، برای ایجاد سایبان در باغ انجیر خود که تنها منبع درآمد او و مادر سالمندش است، به استخدام فردی می‌پردازد که از تک نخل بی بار موجود در باغ بالا رفته و نسبت به بریدن برگ‌های این نخل اقدام کند.

این فرد با وجود تجربه کافی در بالا رفتن از درخت‌های گرد و بادام، به دلیل بی‌احتیاطی و قصور در مشاهده بخش پوسیده طناب خورجینش از بلندی 5 متری سرنگون شده و از ناحیه کمر و نخاع آسیب می‌بیند.

 در قبال این اقدام که مقرر بود حسن آقا مبلغی معادل 35 هزار تومان به کارگر اجیر شده بپردازد، پس از طرح شکایت و صدور حکم نهایی با لحاظ تقصیر 60 درصدی به پرداخت 352 میلیون تومان محکوم می‌شود.

به کار گرفتن فرد فاقد مهارت جهت صعود از درخت نخل، علت اصلی این محکومیت بود که با استناد به ماده 12 آیین نامه ایمنی کار در ارتفاع «حسن» به عنوان کارفرما مقصر اصلی حادثه شناخته می شود.

در حال حاضر ستاد دیه با استعلام از وضعیت این مددجو و با ارایه تسهیلات بدون سود و کمک‌های ویژه و البته اخذ گذشت بخشی از این محکوم‌به، رقم بدهی را به 100 میلیون تومان کاهش داده است.

گروه تحقیق ستاد دیه استان فارس وضعیت کارگر آسیب دیده را که عائله‌مند است و به دلیل جراحت امکان تحرک ندارد، به مراتب دردناک‌تر از وضعیت فرد زندانی و خانواده او گزارش داده است.

بر اساس این گزارش، خیرینی که تمایل به آزادی این زندانی نیازمند دارند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را با ورود به درگاه اینترنتی idpay.ir/setad-diyeh واریز کرده و در ثواب این کار نیک شریک باشند.

انتهای پیام /

۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ۰۹:۵۵
تعداد کلیک: ۱,۱۱۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.