English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تلاش مجلس برای آزادی زنان زندانی

نمانیده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش وکلای ملت در بهارستان، آزادی زنان زندانی است که با عنوان جرائم غیرعمد راهی زندان شده‌اند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس بودجه سال 97 و در اسفند سال جاری تصویب کردند به‌ منظور تامین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر با اولویت زنان معسر و مواردی که پرداخت خسارات برعهده بیت‌المال یا دولت باشد. در همین راستا وزیر دادگستری هم مجاز است با تصویب هیأت نظارت صندوق تأمین خسارت‌های بدنی حداکثر تا سه هزار و 500 میلیارد ریال از منابع درآمد سالانه موضوع بندهای (ث) و (ج) ماده 24 قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 20 اردیبهشت 1395 را از محل اعتبارات ردیف 2- 110000 جدول شماره (7) این قانون دریافت و هزینه کند.

فریده اولاد قباد، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اقدام خوبی که از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مبنی بر ارمغان آزادی زنان زندانی با جرائم غیرعمد انجام شده است، ما از آن حمایت می‌کنیم تا بتوانیم با همکاری خیران و نیکوکاران تعداد بیشتری از بانوان از زندان نجات یابند.

وی یادآور شد: به همین منظور در بودجه سال 97 نیز موضوع کمک به آزادی زندانیان با جرائم غیرعمد اما با اولویت بانوان به تصویب رسیده است و این طرح نیز در مجلس شورای اسلامی نیز رای آورده است.

اولاد قباد، اظهار کرد: اینکه چه تعداد از زندانیان با جرائم غیرعمد به ویژه بانوان بتوانند با این مبلغ تخصیصی از زندان آزاد شوند، بستگی به ارزیابی های قوه قضائیه و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور دارد.

این نماینده با اشاره به اینکه اغلب این بانوان بدلیل نداشتن توان مالی در زندان به سر می‌برند، افزود: نهادهای متولی باید ارزیابی کنند که این بانوان زندانی چه جرائم غیرعمدی مرتکب شده‌اند و چه میزان برای آزادی آنان نیاز است تا بتوانند زمینه آزادی آنها را فراهم کنند که البته ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، وظیفه نظارت بر این موضوع را به عهده داریم.

در پویش ارمغان آزادی که تحت عنوان «زندان جای مادران نیست» و برای همراهی در آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد به نام مبارک حضرت زهرا (س) از ایام فاطمیه تا ولادت و هفته زن آغاز شده، از همه نیکوکاران و خیران برای همراهی و همکاری بیشتر جهت آزادی زنان زندانی درخواست یاری شده است. مشارکت در این پویش را از روش های مختلف از جمله استفاده از کد دستوری #101*780* و شماره حساب های ستاد دیه کشور به نام بانک ملی ایران و به شماره حساب 0155550000004 و شماره کارت آن ستاد به شماره 6037991199517503 می‌باشد.

گفتنی است، سال گذشته با استناد به گزارش مکتوب ستاد دیه کشور با 600 میلیون تومان 32 زن زندانی آزاد شدند که این موضوع با برگزاری جشن گلریزان در راستای اولین پویش مردمی ارمغان آزادی ویژه زنان زندانی با جرائم غیرعمد اتفاق افتاد. این پویش از ایام فاطمیه تا میلاد حضرت زهرا (س) برای آزادی این تعداد زن زندانی برگزار می شود که امیدواریم تعداد زیادی از 250 زن زندانی را به آغوش گرم خانواده هایشان بازگرداند.

انتهای پیام /

۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۰۹
تعداد کلیک: ۱,۵۳۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • مقدم
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ۱۱:۵۱
  • 0
  • 0
    0

با عرض سلام و تشکر از خدمات ارزشمندتان در صورت امکان جمع مبالغی رو که به این شماره ها ریخته شده اطلاع رسانی کنید


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.