English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 110 هزار زندانی از سوی ستاد دیه/ سهم 3 درصدی کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در طول سه دهه فعالیت ستاد دیه نزدیک به 111 هزار زندانی غیرعمد با حمایت‌ این نهاد مردمی از زندان آزاد شده‌اند که 2 هزار و 860 نفر از این افراد مربوط به دیار کریمان است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یدالله موحد صبح امروز (9 اسفند) در آیین تجلیل از یاوران ستاد دیه استان اظهار کرد: از ابتدای فعالیت این نهاد حمایتی در کرمان در سال 80 تا به امروز، ضمن پیشگیری از ورود ناخواسته بسیاری از افراد به زندان‌ها از محل برگزاری 124 جشن گلریزان برپا شده 2860 زندانی نیازمند با مبلغ بدهی بالغ بر 200  میلیارد ریال از بند حبس رهایی یافته‌اند.

رییس هیات امنای ستاد دیه استان با تقدیر از همیاری شکات در گذشت بخشی از مطالبات خود افزود: در   مدت 16 سالی که این نهاد در کرمان فعالیت دارد، بسیاری از طلبکاران خصوصی با نیت تسریع در روند آزادی یک بدهکار غیربزهکار از مجوع بدهی یاد شده تا میزان 19 درصد و به عبارتی معادل 38 میلیارد تومان ببخش رضایتمندانه داشته‌اند.

نماینده عالی دستگاه قضایی در کرمان یادآور شد: قابل تامل است در فرآیند رسیدگی به محکومان آزاد شده تعداد 667 زندانی بدون پرداخت حتی یک ریال از بند استخلاص یافته و به آغوش جامعه بازگشته‌اند که این نهایت همیاری و همکاری اولیاءدم و شاکیان را در امر حبس‌زدایی می‌رساند.

وی بیان کرد: با مقایسه عملکرد سال گذشته خرسندیم که با تلاش کمیته صلح و سازش ستاد دیه و حمایت‌های بی‌دریغ نیکوکاران استانی و کشوری امسال شاهد رشد 15 درصدی آزادی‌ها نسبت به 11 ماهه سال قبل هستیم.

در ادامه این آیین معنوی، سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور نیز در سخنانی گفت: امسال در راستای آزادی حداکثری محکومان غیرعمد میزبان 313 جشن گلریزان عمومی بودیم که از این تعداد 24 مراسم مربوط به استان کرمان است.

وی اعلام کرد: خداوند را شاکریم تا به امروز در طول 28 سال فعالیت خدمتی تعداد 110 هزار و 466 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد به همت این ستاد طعم شیرین آزادی را چشیده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند. جمعیتی که 4 درصد آن‌ها را بانوان زندانی شامل می‌شدند.

در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام جعفری امام جمعه بافق، مدیر حوزه‌های علمیه استان و جمعی از مسئولین قضایی استان با اهدای لوح تقدیر از خیرین ثابت‌قدم ستاد دیه کرمان تجلیل شد.

انتهای پیام /

۹ اسفند ۱۳۹۶ ۱۴:۵۰
تعداد کلیک: ۱,۱۲۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.