English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

افسار بدار ای ساربان/ بی‌احتیاطی شتربان کرمانی را به حبس کشید

حرکت دادن شترها در تاریکی شب به قیمت واژگونی یک پراید، مصدومیت یک راننده، تلف شدن دارایی یک ساربان و به حبس افتادن یک شتربان کرمانی تمام شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنـا، یک دستگاه سواری پراید، در تاریکی یکی از شب های دی سال 94 در مسیر شمال به جنوب محور طبس به اصفهان در حال حرکت بود که بی احتیاطی یک ساربان، موجب تصادف این خودرو با دو شتر شد. تصادف پراید با شتر همانا و واژگون شدن خودرو و مصدومیت راننده و تلف شدن حیوان وامانده همان.

راننده پراید به دلیل مصدومیت شدید، با اقامه دعوی علیه مالک شترها که دارایی منقول و غیرمنقول با ارزشی هم ندارد، او را با یک بدهی 24 میلیون تومانی از دی ماه سال جاری روانه زندان کرده است؛ محکومیتی که به دلیل ناتوانی مالی مسبب حادثه، خانواده 5 نفره تحت سرپرستی او را هم با مشکلات بسیاری همراه کرده است.

طبق اظهار کارشناسان رسمی راننده پراید اگرچه به علت سرعت بالا و البته نداشتن توجه کافی به جلو در رانندگی به وقت شب با نقض ماده 180 آیین نامه راهور تا حدودی مقصر شناخته شده اما ساربان این ماجرا به دلیل رها کردن دام‌ها در سطح جاده و عبور دادن حیوانات در وقت تاریکی بدون استفاده از تجهیزات هشدار دهنده، با تعیین تقصیر 50 درصدی او از سوی مقام رسیدگی کننده به عنوان مسبب اصلی تعیین شده است.

خانواده فرد زندانی که در یکی از روستاهای استان کرمان سکونت دارند، این روزها در غیاب تنها نان آور خانواده شان، به سختی و تنها با رایانه ، روزگار می گذرانند.

اینک با در پیش رو داشتن نوروزی بهاری می توان با کمک به این فرد زندانی و حمایت از خانواده او، روز این خانواده چند نفره را هم نو کرد و رنگی بر آسمان غمگین و توفانی وجود آنان زد.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاریگر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار 74/74 بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، 7777 بانک تجارت شعبه مرکزی، 8888 بانک صادرات شعبه مرکزی یا 55555 بانک ملی واریز کنند و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد ،فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره 88916011 دورنگار کنند.

انتهای پیام /

۷ اسفند ۱۳۹۶ ۱۱:۲۷
تعداد کلیک: ۱,۳۵۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.