English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بی‌احتیاطی، معدنکار عائله‌مند را به زندان انداخت

مشکلات مالی، معضلات کاری و دوری از خانه و خانواده همگی دست به دست هم دادند تا احمدآقا بی‌احتیاط به عواقب بعدی برای پیشبرد کارهایش تقاضایی را از کسی داشته باشد که در تخصص او نیست.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، «احمد- ف» مددجویی است با عنوان قضایی ایراد صدمه غیرعمدی (ناشی از کار) از دی ماه سال ۹۴ تا کنون در زندان مرکزی کرمانشاه تحمل حبس می‌کند.

این مرد ۵۰ ساله اصالتا بیرجندی است اما با عنایت به ظرفیت منطقه‌ای و تخصصی که این مرد داشته او مدتی را به دور از همسر و فرزندانش در غربی‌ترین نقطه کشور به اشتغال در یک معدن می‌پردازد.

این مددجو که سرپرستی یک خانواده ۵ نفره را عهده‌دار است، با تجارب مدت‌ها کارگری در معادن سنگ برای تامین مخارج اولاد در آستانه ازدواج خود نسبت به اجاره معدنی در یکی از شهرستان‌های استان کرمانشاه اقدام می‌کند که در روند یک ساله فعالیت به دلیل مخارج سنگین بهره‌برداری و خاصیت توجه نشده محل احداث او با مشکلات مالی بسیاری مواجه می‌شود، اما این پایان کار احمد آقا نیست.

کار مداوم با دستگاه‌ها و سختی سنگ در مکان استخراج باعث پاره شدن زنجیر بلدوزر می‌شود که با وجود فرسودگی و همچنین فشار زیاد وارد شده از جانب سنگ‌های انتخاب شده مسئول پروژه از راننده تقاضای رفع نقص می‌کند که در ادامه با بریده شدن پین زنجیر در اثر وارد کردن ضربات چکش زنجیر جدید نصب شده مجدد پاره می‌شود.

اتفاقی که بر اثر پرتاب شدن پریسه و برخورد آن با چشم متصدی نصب، موجب از دست دادن کامل بینایی او شده و با عنایت به بی احتیاطی صاحب کار در رعایت ماده ۲ آیین نامه مقررات حفاظت در امر جوشکاری که تاکید دارد تجهیز کارگران در معرض آهنگری از اصول اساسی هر اقدام چکش کاری و پرس کاری است، نامبرده به میزان ۷۰ درصد در وقوع اتفاق پیش آمده مسئول شناخته می‌شود.

در ادامه با اقامه دعوی علیه پیمانکار این مرد عائله‌مند به پرداخت دیه‌ای معادل ۱۲۲ میلیون تومان محکوم می‌شود اتفاقی که هر چند بواسطه تلاش‌های کمیته صلح و سازش ستاد دیه امروز به ۵۷ میلیون رسیده، اما این زندانی بابت همین الباقی از دی ماه سال ۹۴ تا کنون در بند زندان حضور دارد.

انتهای پیام/

۵ اسفند ۱۳۹۶ ۱۵:۵۸
تعداد کلیک: ۱,۱۷۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.