English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گلریزانی برای آزادی مهندسان دربند

به مناسبت روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، آیین گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با محوریت حمایت از مهندسان در بند در شهر تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به همت نمایندگی این نهاد مردمی در استان آذربایجان شرق و با مشارکت سازمان نظام مهندسی، استانداری تبریز، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل ورزش و جوانان نخستین جشن گلریزان آزادی ویژه بدهکاران مالی جامعه مهندسی برگزار و مبلغی معادل 150 میلیون ریال برای این منظور جمع‌آوری شد.

در ابتدای این مراسم که در تالار آمفی‌تئاتر سازمان فنی حرفه ای استان برپا شد، رسول تقی‌پور مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی در سخنانی گفت: در حال حاضر 2 زندانی مهندس واجد شرایط احصا شده است که با مبلغ جمع‌آوری شده زمینه آزادی یکی از این محبوسان که در زندان سراب تحمل حبس می‌کند فراهم شد.

وی یادآور شد: معمولا در روز مهندس به مهندسان هدیه داده می‌شود ولی در این جشن که با نیت خیرخواهانه برگزار شده است، مهندسان شریف استان در صدد برآمده‌اند تا با اهدای مبالغ مورد نظرشان زمینه آزادی یکی از هم صنفان خود را فراهم نمایند.

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان اظهار کرد: به همت اقشار مختلف مردمی از ابتدای سال جاری تا کنون 334 محکوم غیرعمد از بند زندان آزاد و به آغوش جامعه بازگشته‌اند که در روزهای باقیمانده از سال تلاش داریم با برپایی یک چنین محافلی ضمن طرح موضوعات پیشگیرانه در راستای استخلاص حداکثری 500 بدهکار مالی غیرکلاهبرداری به شهم خود گام برداریم.

وی افزود: رقم بدهی محبوسان فعلی عددی معادل 50 میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود ضمن همیاری همیشگی شکات خصوصی در گذشت بخشی از این محکوم‌به و با شرط قبولی اعسار به تقسیط از سوی محاکم قضایی این افراد با کمک 7 میلیاردی خیرین از بند حبس رهایی یابند. افرادی که ناتوانی مالی آن‌ها با تحقیقات به عمل آمده از سوی این نهاد حمایتی محرز شده است.

a

انتهای پیام/

۵ اسفند ۱۳۹۶ ۱۰:۳۲
تعداد کلیک: ۱,۱۷۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.