English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 2 هزار 861 زندانی غیرعمد به همت ستاد دیه استان کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: از بدو تاسیس ستاد دیه استان کرمان در سال 80 تاکنون، تعداد 2861 زندانی جرائم غیرعمد به کمک ستاد دیه از زندان‌های سطح استان آزاد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یدالله موحد به همراه هیات امناء ستاد دیه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار کرد: علی‌رغم آزادی‌های انجام شده در سال‌جاری هم‌اکنون  312 نفر از مددجویان تحت حمایت ستاد دیه در بند حضور دارند که 6 نفر از این افراد را بدهکاران دیات ناشی از تصادفات رانندگی،  8 نفر را بدهکاران دیات شبه عمد و مابقی را محکومان مالی غیرکلاهبرداری شامل می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری 124 جشن گلریزان در این استان افزود: با عنایت به اینکه منابع لازم جهت آزادی بدهکاران واجد شرایط از طریق کمک‌های مردمی حاصل می‌شود برای همین منظور از آغاز کار این نهاد حمایتی در دیار کریمان تا امروز زیادی آیین گلریزان در سطح شهر برگزار شده است که در شمار میزبان این برنامه‌ها می‌شود به ورزشکاران گود زورخانه یا دانشجویان دانشکده پزشکی استان اشاره کرد در این برنامه‌های معنوی خیران به میزان 200  میلیارد ریال به ستاد دیه استان کمک کرده‌اند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تقدیر از همیاری شکات از گذشت بخش قابل توجهی از حقوق حقه‌شان در راستای آزادی بدهکاران ستاد دیه یادآور شد: در  این 16سال سابقه خدمتی به همت کمیته صلح و سازش به میزان  38 میلیارد تومان از سوی شکات و طلبکاران خصوصی گذشت رضایتمندانه اخذ شده است.

نماینده عالی  قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به اینکه 667 نفر از این زندانیان بدون پرداخت وجهی از زندان  آزاد شده اند، گفت: برای آزادی مابقی محکومان نیازمند مبلغ 457 میلیارد و 591 میلیون ریال پرداخت شده است.

استفاده از ظرفیت ائمه‌جمعه و جماعات در راستای حبس‌زدایی

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌ سلیمانی، امام جمعه کرمان در سخنانی گفت: علاوه بر جلب مشارکت‌های مردمی در حوزه آموزش و پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها ائمه جمعه و جماعات استان ظرفیت‌هایی دارند که مسئولین ستاد دیه نباید نسبت به این ظرفیت غافل باشند.

وی افزود:: گاهی انسان در اتفاقاتی که در زندگی‌اش رقم می‌خورد هیچ نقشی ندارد و مکن است یک اشتباه سهوی یک جریان ناخواسته‌ای را در زندگی او برقرار سازد که آرامش فردی و خانوادگی او در معرض تهدیدات جدی قرار گیرد. در این حوزه قانونگذار از آنجایی که باید حافظ امنیت و آرامش اجتماعی باشد شایسته است با تدبیر و تعیین مجازاتی متناسب با جرایم اقدام نماید در این تعیین خط مشی نگاه خیرخواهانه، اصلاحی و مساعدتی نسبت به بدهکاران غیربزهکار داشته باشد.

امام جمعه کرمان از ستاد دیه به عنوان یکی از تشکل‌های مردمی ارزشمند در کشور نام برد و گفت: برخلاف بسیاری از سازمان‌ها که اقدامات آن‌ها صرفا جهت تبلیغات مجموعه متبوع صورت می‌گیرد، خوشحالیم هیچ ریایی در ستاد دیه نیست، و در عین سادگی اقدامات گسترده‌ای را میزبانی می‌کند.

انتهای پیام /

۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۵:۵۹
تعداد کلیک: ۱,۰۶۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.