English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

فرزندمان را در راه خدا قربانی کردیم

طبق سنت قدیمی و البته بحث برانگیز به ارث رسیده، در سال جاری همزمان با شب عیدقربان در یک مراسم عروسی که در سده اقلید از توابع استان فارس برپا شده بود فردی 19 ساله به نام حسین هنگام سرور با اسلحه ضمن تیراندازی خطایی خود به سوی امیرحسین موجب مرگ این کودک 5 ساله شد .

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، پس از این حادثه و با پیگیری خانواده امیرحسین و  به دستور مراجع قضایی، نوجوان 19ساله روانه زندان شد.

مریم رستگار مددکار زندان اقلید با پیگیری و دعوت از خانواده مقتول در زندان و گفتگوی با رییس زندان و  قسمت مذاکر باشکات ستاد دیه استان فارس  و ارشاد طرفین به گذشت، خانواده محمدخانی بدون هیچ قید و بندی رضایت خود را اعلام کردند و زمینه آزادی این نوجوان با مختومه شدن پرونده فراهم گردید.

آقای محمدخانی پدر مقتول در مورد این تصمیم خودشان در خصوص گذشت محکوم‌علیه گفت: به دلیل اینکه حادثه در شب عیدقربان اتفاق افتاد ما خود را این طور توجیه کرده و می‌کنیم که فرزندمان را در راه خدا قربانی کردیم.

مادر امیرحسین در پاسخ به این سوال که علت اصلی گذشت آنها از حبس مددجوی جوان در بند گفت: هرچند برای ما بعد از آن ماجرا گذشت تصور گذشت از خون دلبندمان هم سخت بود اما در این روزها به حرمت ماه محرم الحرام و به یاد فرزندان آل الله که به جهت صغر سن حتی زره جنگی برای آنها پیدا نمی‌شد، به حرمت خون جوانان کربلا و اطفال بنی‌هاشم بدون هیچ چشم داشتی از دیه و محکومیت قضایی مرتکب این حادثه گذشتیم.

سیدرضا اسکندری مدیر عامل ستاد دیه استان فارس اظهار  داشت:  هر ساله اعضای ستاد دیه با تلاش و نیت خیر خواهانه خود از خانواده های شاکیان در خواست می‌کنند تا با نیت خیر در صدری از مبلغ طلب خود را گذشت کنند و از همین رو در شش ماه اول سال 93 نیز مبلغ قابل توجهی از شاکیان تخقیف به عمل آمد است.

وی اضافه کرد: آنگونه که امام صادق(ع) می فرماید؛کسی که عفو کند خداوند به میزان عفو و گذشت او، گناهان وی را می بخشد.ضمن تقدیر از اولیای دم و گذشت آنها از حق قانونیشان برای آنها توفیق و رحمت الهی از درگاه ایزدمنان خواستار شد.

۱۴ آبان ۱۳۹۳ ۱۴:۴۶
تعداد کلیک: ۲,۲۳۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.