English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حبس‌زدایی با استفاده از ظرفیت‌های ستاد دیه

دادستان کل کشور با تاکید بر مقوله حبس‌زدایی گفت: برای کاهش جمعیت کیفری علاوه بر موضوع عفو و قبولی اعسار می‌توان از ظرفیت ستاد دیه بهره جست.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت السلام محمدجعفر منتظری با حضور در زندان مرکزی خرم آباد از فعالیت‌های فرهنگی و حرفه‌آموزی این زندان بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید با حضور بندها محکومان جرایم غیرعمد گفت: اگرچه زندان محل مناسبی نیست ولی وجود یک چنین نهادی برای امنیت بیشتر هموطنان ضروری است.

 دادستان کل کشور یادآور شد: برای عده‌ای که مرتکب جرم‌های سنگین می‌شوندد، حضور یک چنین افرادی برای جامعه در هر شرایطی که باشد خطرناک است، لذا عدالت ایجاب می‌کند دستگاه قضایی برای مجازات این افراد اقدام نموده و فرآیند تنبیه و تنبه یک چنین افرادی در بند زندان پیگیری نماید.

وی تاکید کرد: محیط داخل زندان در قبال یک چنین افرادی باید به نحوی مدیریت شود تا یک زندانی با حضور در کلاس‌های فرهنگی به اندازه‌ای این مشارکت برای او اهمیت داشته باشد که ضمن افزایش معرفت فردی بتواند هدایت‌گر او بعد از آزادی باشد.

وی اظهار کرد: افرادی که شاکی دارند سعی کنند رضایت شکات خصوص خود را فراهم نمایند که در این زمینه مسولین قضایی طبق تاکید مکرر وظیفه دارند کسانی را که رضایت می‌گیرند و مشمول آزادی و یا عفو هستند را با الویت یاری نمایند.

دادستان کل کشور افزود: افرادی که بدهی مالی دارند اگر می‌توانند مبلغ محکوم‌به را تقسیط نمایند و یا اعسار قبول کنند و حقوق صاحب مال را پرداخت نمایند و اگر مالی ندارند از راه‌های دیگری چون ستاد دیه برای حل مشکل خود اقدام نمایند.

انتهای پیام / 

۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ۱۳:۳۵
تعداد کلیک: ۱,۳۸۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • بهزاد اسدی
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ۱۳:۱۵
  • 0
  • 0
    0

با سلام واحترام این مطالب را دادستان کل خطاب به محکمه مهم واقع در تهران هم گوشزد وپیگیری کنن که آقای حیدری شعبه 1057 کارکنان دولت راننده بدون سو پیشینه با شان ومنزلت حفظ این قشر برایش عبرتانه 3 ونیم سال حبس زدن تا عبرت شود بر سابق 35 سال رانندگیش مگر اینکه
قاضی های شهرستان از این قبیل کارا گوشه کنارا به ندرت ای کاش ن بر اصل ظارت وتوجه بیشتر بعضابر رای یک طرفه قضات هم میشد


امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.