English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 2 زندانی غیرعمد در همایش پیاده‌روی بندرلنگه

در همایش پیاده روی استان هرمزگان زمینه آزادی 2 نفر از محکومان غیرعمد تحت حمایت ستاد دیه فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حبس و جلب مشارکت همگانی در راستای حبس زدایی روز گذشته (20 بهمن) نمایندگی ستاد دیه در استان هرمزگان با برپایی غرفه‌ای در مسیر انجام این همایش خانوادگی به توزیع اقلام فرهنگی و کتابچه‌های آموزشی پرداخت.

در این برنامه که به طور زنده از شبکه سه سیما پخش شد، احمد مرادی‌نژاد مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان در سخنانی گفت: آگاهی بخشی به آحاد مختلف جامعه در قالب برنامه‌های ورزشی می‌تواند ضمن توجه بیشتر مردم جوانان به مقوله رعایت قانون در امر پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها نیز بسیار موثر باشد. بسیاری از هموطنان ما و غالب مددجویان این نهاد مردمی در دسته کسانی هستند که یا نسبت به قانون جاهل بودند یا فهم غلطی از آن داشتند. حال اینکه برگزاری برنامه‌هایی از این دست می‌تواند تا حدود زیادی در امر اصلاح باور عمومی نقش‌آفرین باشد.

وی یادآور شد: ستاد مردمی دیه به عنوان یکی از برکات انقلاب اسلامی تا به امروز دستگیر بسیاری از مستمندانی بوده است که از ناتوانی مالی بدهکار شده و ناخواسته روانه زندان شده‌اند، حال اینکه این افراد نه بزهکار هستند و نه حضور آن‌ها در سطح جامعه کسی یا کسانی را تهدید می‌کند. این مددجویان آن‌هایی هستند که فقط در  تنگدستی قرار داشته و بدون ملاحظه شاکی روانه زندان شده‌اند. البته حرجی به طلبکاران مالی یا دیه نیست که در بسیاری موارد این شکات خصوصی و بعضا اولیاءدم خود وضعیتی به مراتب بدتر از احوال اقتصادی این زندانیان دارند اما چه کنند که برای رسیدن به حقوق خود ناگزیر از اقامه دعوی هستند.

مرادی‌نژاد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 173 نفر از زندانیان غیرعمد این استان با مجموع بدهی بالغ بر 195 میلیارد ریال از سطح زندانهای هرمزگان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند که در راستای این سخاوت خالصانه امروز نیز با اهدای مبلغی معادل 100 میلیون تومان آن هم در حاشیه یک برنامه فرهنگی ورزشی زمینه آزادی 2 زندانی واجد شرایط فراهم شد.

نصب تابلوهای آموزشی و توزیع بروشورهایی با محوریت اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع جرم در خصوص اهداف ستاد مردمی دیه از دیگر اقدامات این نهاد حمایتی در برنامه صبح و نشاط یاد شده بود.

انتهای پیام /

 

۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۵۲
تعداد کلیک: ۱,۲۱۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.