English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 4 زندانی غیرعمد در همایش پیاده‌روی استان لرستان

در حاشیه برنامه خانوادگی «صبح و نشاط» زمینه آزادی سه بدهکار مالی غیرکلاهبرداری و یک محکوم به پرداخت دیه فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در سالگروز آغاز دهه فجر به همت فدراسیون ورزشهای همگانی و ستاد مبارزه با مواد مخدر همایش پیاده روی خانوادگی با حضور گسترده ورزشکاران و جمعی از مسئولان قضایی استان لرستان در شهرستان کوهدشت برگزار شد.

در این برنامه فرهنگی که به طور مستقیم از شبکه سه صداوسیما و شبکه استانی افلاک پخش می‌شد، توکل شاکرمی مدیر نمایندگی ستاد دیه لرستان در سخنانی گفت: اتفاق مبارکی است که در قالب یک برنامه ورزشی با اهداف فرهنگی در حوزه اجتماعی گام برداشته و حامی زندانیانی باشیم که از بی‌یاوری در حبس حضور دارند. افراد آبرومندی که ناخواسته و بر حسب جهل به قانون یا یک پیشامد پیش‌بینی نشده پای‌شان به زندان باز شده و در آن ماندگار شده‌اند. حال اینکه اگر مالیت داشتند جای آنها ندامتگاه نبود.

 وی افزود: در حال حاضر نزدیک به 400 مددجوی غیرعمد در لرستان تحمل حبس می‌کنند که 30 نفر به علت عدم عدم توانایی در پرداخت دیه و مابقی بابت محکومیت‌های مالی ناشی از صدور چک یا تعهدات مربوط به مهریه در بند حضور دارند که در مجموع بدهی این محبوسان تحت حمایت ستاد دیه رقمی بالغ بر 400 میلیارد ریال است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یادآور شد: از ابتدای سال 1396 تا کنون 228  نفر از زندانیان غیر عمد با مجموع بدهی نزدیک به 20 میلیارد تومان از سطح زندان‌های لرستان آزاد شده‌اند که این آمار به برکت حمایت‌های مردمی ممکن شده است.

نصب تابلوهای آموزشی و توزیع کتابچه‌هایی با محوریت پیشگیری از وقوع جرم و ممانعت ورود ناخواسته افراد به زندان از دیگر اقدامات این نهاد حمایتی در برنامه یاد شده بود.

a

انتهای پیام /

۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۳:۴۳
تعداد کلیک: ۱,۲۴۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.