English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گزارش/ سوخت‌رسانی دستی به حبس منتهی شد

«رامین» که در شرایط بد اقتصادی و روحی قرار داشت در پی انفجار کپسول گاز مایع هنگام تزریق به سیلند خودرو در شرایط به مراتب بدتری چون زندان و محکومیت در قبال پرداخت یک بدهی سنگین قرار گرفت.

روزنامه جوان -  فصیحی : رامین پس از اینکه کرایه خانه را پرداخت کرد دست به جیب برد، اما به جز چند اسکناس هزار تومانی پول دیگری برایش نمانده بود. 15 تیرماه بود و تازه توانسته بود که کرایه‌ماه قبل را به صاحبخانه پرداخت کند. خودش می‌دانست تا چشم باز کند باید فکری به حال کرایه ماه بعد بکند. ساعت از 11شب گذشته بود که پشت فرمان پیکان قدیمی نشست و به سمت خیابان اصلی حرکت کرد، اما از مسافر خبری نبود. وقتی به خیابانی فرعی پیچید صدای مردی را شنید که گفت دربست. با شنیدن صدا، پایش روی ترمز رفت و خودرو توقف کرد. چشم گرداند و در تاریکی شب مردی میانسال را دید. بعد از توافق بر سر کرایه، شروع به حرکت کرد. خوشحال از اینکه در این وقت شب توانسته بود مسافری دربست سوار کند به راهش ادامه داد، اما پت‌پت کردن پیکان به یادش آورد که گاز خودرو در حال ته کشیدن است. رو به مسافر کرد. مرد میانسال درخواست رامین را در نگاهش خواند و گفت: «گاز تمام کرد‌ها ؟ اشکال نداره. سر راه می‌توانی گاز هم بزنی ...».

سفره دل رامین پیش مسافرش ناگهان باز شد: «مستأجرم. با یک زن و عائله. صاحبخانه هم که دنبال کرایه خانه‌اش است. حق هم دارد بنده خدا. او هم روی کرایه حساب باز کرده، اما من توانم کم است. با این پیکان قراضه مسافرکشی می‌کنم. هزینه‌بنزینش بالا بود. چند روز قبل گاز سوزش کردم آن هم دستی».

رامین سرخوش از مهربانی مسافری که به تورش خورده بود، بعد از عبور از خیابان مهارت، مقابل مغازه‌ای که از کپسول‌های گاز پر شده بود پایش را روی ترمز گذاشت. رو به مسافرش با سر ادای احترامی کرد و از پشت فرمان خارج شد. رامین در اضطراب تعهدش به مسافری که روی صندلی جلو منتظرش بود شروع به تزریق گاز به کپسول پیکان کرد که ناگهان صدای انفجار فضا را پر کرد. چشم که باز کرد خودش را روی تخت بیمارستان دید. درد امانش را بریده بود. میان درد و ناله از پرستاری که کنار تخت ایستاده بود سراغ مسافر را گرفت. پرستار با اندوه سری تکان داد و گفت وضعش وخیم است.

چند روز بعد از حادثه، مرد مسافر به علت شدت جراحت ناشی از سوختگی جانش را از دست داد. او قبل از فوت از رامین اعلام شکایت کرده بود. با طرح شکایت رامین به اتهام قتل غیر عمد بازداشت و به زندان منتقل شد. بعد از کامل شدن تحقیقات پرونده در دادگاه ارومیه بررسی و رامین به پرداخت 40‌درصد دیه معادل84 میلیون تومان محکوم شد. با کمک تیم صلح و سازش اولیای‌دم با تخفیف 33‌میلیون تومان از میزان بدهی رامین موافقت کردند، اما او در حال حاضر به علت ناتوانی از پرداخت 51 میلیون تومان دیه در زندان به سر می‌برد.

ستاد امور دیه رسیدگی به زندانیان نیازمند اعلام کرد براساس تحقیقات این ستاد: رامین، متأهل، مستأجر و فاقد هرگونه اموال منقول و غیر‌منقول است. نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷‌ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱ دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس ۱۵ ــ ۸۸۹۱۶۰۱۲ پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام/ 

۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ۱۴:۲۵
تعداد کلیک: ۱,۲۶۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.