English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آمار زندانیان غیرعمد در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

مدیر کل زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار ورودی زندانیان جرائم غیرعمد در این استان رو به رشد بوده و این تعداد در شرایط فعلی به 600 محبوس رسیده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسماعیل جمیاری با اعلام این خبر افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد اگرچه وسعت چندانی ندارد و زندان‌های آن نسبت به دیگر شهرهای بزرگ کمتر است اما متاسفانه آمار محکومان غیرعمد آن نگران کننده بوده و امروز 580 بدهکار مالی مرد و 20 مددجو ی زن در سطح استان در شمار بدهکاران تحت حمایت ستاد دیه تحمل حبس می‌کنند.

وی در نوع جرایم این دسته از زندانیان اظهار کرد: محکومان مالی چک با ۵۰۰ نفر در رتبه نخست قرار داشته و پس از آن بدهکاران ناشی از تعهدات مهریه با 90 زندانی بیشرین آمار را در فهرست محبوسان واجدشرایط تشکیل داده‌اند. مابقی زندانیان را نیز بدهکاران دیات ناشی از تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی شامل می‌شوند.

مدیر کل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در 10 ماهه سال جاری هرچند به برکت کمک‌های مردمی 110 زندانی نیازمند از سوی ستاد دیه از بند زندان آزاد و به آغوش جامعه بازگشتند، اما هم اکنون 6 برابر آمار آزادی‌ها، موجودی در زندان داریم که این نسبت نه با میزان استخلاص‌های انجام شده همخوانی دارد و نه با وضعیت یک چنین استانی که محرومیت در آن آشکار است.

وی بیان کرد: سال 95 به پشتوانه وجوهات مردمی تعداد 300 زندانی غیر عمد حاضر از سه ندامتگاه این استان رهایی یافته‌اند اما آمار فعلی دو برابر مجموع آزادی ‌های سال گذشته است.

انتهای پیام/ 

۹ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۴۰
تعداد کلیک: ۱,۱۹۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.