English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

افزایش 12 درصدی زندانیان غیرعمد در کرمان

مدیر نمایندگی ستاد دیه کرمان گفت: هم‌اکنون تعداد ۳۱۴ مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که این آمار نسبت به ماه گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید حجت الله موسوی‌قوام در جلسه هیات امناء ستاد دیه کرمان اظهار کرد: در ده ماهه سال‌جاری تعداد 160 محبوس نیازمند با مجموع بدهی بالغ بر 21 میلیارد تومان به همت ستاد دیه از بند حبس رهایی  یافته‌اند حال اینکه دو برابر آمار یاد شده ما زندانی غیرعمد در زندان‌های این استان داریم.

وی افزود: در سال‌های گذشته به دلیل کم بودن مددجویان غیرعمد و البته پایین بودن نرخ دیه یا مبلغ محکومیت‌های مالی تمام تمرکز ما در این نهاد حمایتی حول آزادی بود اما امروز افزایش تعداد زندانیان مالی که بیشتر آن‌ها را بدهکاران مهریه شامل می‌شوند ما را مجاب کرد به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها بیش از آنکه متمرکز موضوع درمان باشیم بایستی در حوزه پیشگیری و بویژه ارایه آموزش‌های لازم در جهت ممانعت از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها فعالیت داشته باشم. لذا فرهنگ‌سازی در کنار جلب مشارکت‌های مردمی دو رسالت اصلی ما تعریف شده و ما خودمان را موظف به پیگیری توامان هر دو مقوله می‌دانیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان از آزادی ۱۸ مددجوی جرائم غیرعمد با پرداخت مبلغ دو میلیارد و ۸۳۲ میلیون ریال خبر داد و افزود: رقم بدهی این زندانیان که به برکت میلاد حضرت زینب سلام‌الله‌علیه از بند رهایی یافتند، رقمی معادل ۳۸ میلیارد و ۲۴۹ میلون ریال بود که در فرآیند آزادی آن‌ها با تلاش کمیته صلح و سازش ستاد دیه و مددکاران زندان‌ها در حدود 17 میلیارد ریال از سوی شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شد.

انتهای پیام/

۸ بهمن ۱۳۹۶ ۱۵:۲۴
تعداد کلیک: ۱,۱۴۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.