English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

قدیمی‌ترین پرونده دیه همدان پس از 31 سال مختومه شد

مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: قدیمی‌ترین پرونده دیه یکی از بدهکاران دیات ناشی از سوانح رانندگی در این استان پس از 31 سال مختومه شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یدالله روحانی‌منش با اعلام این خبر افزود: فروردین سال 66 یک راننده مینی‌بوس با خودروی سواری پیکان برخورد کرده و در پی این واقعه2 تن از سرنشینان مرحوم و 5 نفر مجروح می‌شوند.

وی یادآور شد: در آن دوران بیمه‌نامه تنها خسارت‌های مالی را پوشش می‌داد و دیه ناشی از سوانح رانندگی در این حتر حمایتی قرار نداشت، لذا بر این اساس طبق حکم قضایی راننده مقصر حادثه به پرداخت مبلغی معادل 21 میلیون و 300 هزار ریال در حق اولیاأدم و مصدومین می‌شود. رقمی سنگین که از عهده آن برنیامده و در ادامه طی پیگیری‌های شکات روانه زندان می‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: با توجه به ناتوانی محکوم در پرداخت دیه، مددجو پس از تحمل مدتی در حبس درخواست اعسار به تقسیط می‌دهد که با موافقت آن مقرر می‌شود فرد بدهکار نیمی از دیه را به صورت نقدی و 50 درصد مابقی را در قالب اقساط ماهیانه پرداخت نماید.

روحانی‌منش ادامه داد: مددجو به در مدت 4 سال هرچند اقساط خود را نیز پرداخت می‌کند اما با واریز آخرین قسط به باور اینکه بدهی‌اش تمام شده دیگر از پرداخت مابقی دیه صرف‌نظر می‌کند. اتفاقی که با فوجود فاصله گرفتن زمانی طولانی برخی از طلبکاران را جری کرده و با شکایت مجدد صاحبان حق فرد یاد شده دوباره راهی زندان مرکزی همدان می‌شود. البته برخی از شاکیان پرونده نیز بر این باور بودند که میزان طلب آنها تسویه شده و بابت همین دیگر پیگیر دریافت مابقی طلب‌شان نبودند اما با به جریان افتادن پرونده از سوی یکی از شاکیان دیگر افراد نیز خواهان مبلغ دیات خود می‌شوند.

وی اظهار کرد: با گذشت حدود23 سال از این تصادف، راننده مینی بوس برای رفع توقیف سند ملک یکی از اقوام که در گرو بود به دادگاه مراجعه می‌کند ولی دادگاه به علت پرداخت نکردن کامل بدهی از سند رفع توقیف نمی‌کندو این بار مبلغی که دادگاه مابقی طلب اعلام می‌کند رقمی معادل یک میلیارد و 766 میلیون ریال می‌شود.

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان همدان افزود: راننده مینی‌بوس 53 ساله که دارای سه فرزند مجرد است به علت ناتوانی در تامین دیه، دی ماه سال 90 برای بار دوم روانه ندامتگاه شده و تا پیش از آنکه به همت خیرین مبلغ بدهی او تامین شود در بند حضور داشت.

وی افزود: در فرآیند رسیدگی به این پرونده ستاد دیه با پرداخت یک میلیارد و 230 میلیون ریال تسهیلات ویژه زمینه آزادی این مددجوی نیازمند را فراهم و این زندانی روز گذشته (7 بهمن ماه) به آغوش خانواده بازگشت.

انتهای پیام/ 

۸ بهمن ۱۳۹۶ ۰۸:۴۷
تعداد کلیک: ۱,۲۵۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.