English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

99 درصد محکومان غیرعمد خراسان جنوبی بدهکار مالی هستند

مدیر ستاد دیه خراسان جنوبی با اعلام آمار 128 نفری زندانیان جرایم غیرعمد این استان گفت: از این جمعیت دربند 99 درصد بابت بدهی‌های ناشی از محکومیت‌های مالی روانه حبس شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، علی‌‎اکبر خوئی در دیدار با امام جمعه، فرماندار و رئیس دادگستری شهرستان بشرویه با بیان وضعیت بدهکاران مالی و دیه اظهار کرد: هم اکنون از جمع مددجویان تحت حمایت ستاد دیه 30 بدهکار مالی در بشرویه تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی این افراد به مبلغی معادل 5 میلیارد تومان نیاز است.

وی ادامه داد: در هر شهرستان یک تیم پشتیبان به عنوان همیار نیاز است تا امر آزادی محکومان واجد شرایط تسریع یافته و در روزهای منتهی به سال نو تمامی محکومان الویت‌دار از بند رهایی یابند. محکومانی که حال به دلیل بیماری یا کبر سن وضعیت مطلوبی در ندامتگاه‌ها ندارند.

مدیر نمایندگی ستاددیه استان با ارایه عملکردی از آزادی‌ها در سال جاری گفت: از ابتدای سال تعداد 88 زندانی غیرعمد با مجموع بدهی بالغ بر 71 میلیارد ریال از بند حبس آزاد شده‌اند که 5 نفر از این افراد را زنان شامل می‌شوند.

خوئی در مورد تلاش‌های این نهاد حمایتی در حوزه پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها یادآور شد: هم‌اکنون زندان فردوس  با 43 زندانی که تعداد 22 نفر از آنان از شهرستان بشرویه هستند از زندانیان بیشتری در سطح استان میزبانی می‌کند که لازم است برای کاهش حداکثری این افراد ضمن فعالیت در زمینه حبس‌زدایی در امر فرهنگ‌سازی و آموزش بیش از پیش تمرکز داشته باشیم. امری که تنها بر گرده یک نهاد خاص تعریف نشده و همکاری تمامی نهادهای متولی را می‌طلبد.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد با عنایت به روزهای باقی مانده از سال برای آزادی زندانیان نیازمند بشرویه جشن گلریزانی در ماه آینده برگزار و تمامی عواید آن برای این مددجویان اختصاص یابد.

انتهای پیام /

۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۵۰
تعداد کلیک: ۱,۹۹۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.