English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مروری بر هفت دهه خدمات رییس هیات مدیره ستاد دیه کشور

میرمحمدصادقی اگرچه صاحب چهره‌ اقتصادی است اما بیشتر وجهه‌ای اجتماعی دارد. تا آن اندازه که می‌شود کفه اقدمات اجتماعی او در راستای حل مشکل نیازمندان همتراز فعالیت‌های تجاری‌اش احصاء کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، دو سال پیش مراسم تجلیل از سید علاء میرمحمد صادقی از فعالان اقتصادی در بخش خصوصی با حضور چهره‌های مطرح سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور برگزار شد، به بهانه تجدید چاپ کتاب «پنجره‌ای به گذشته» که در قالب گفت‌وگو به خاطرات او از اصفهان دهه بیست تا تلاش برای صادرات سیمان و کنترل نرخ ارز در اتاق بازرگانی پرداخته شده است، نظر برخی از نمایندگان مجلس و همکارانش را در مورد این نیکوکار کارآفرین جویا شدیم که در ادامه مشروح این صحبت‌ها از نظر می‌گذرد.

تقدیر آقای میرمحمدصادقی ترویج سنت الهی است

حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آیین بزرگداشت این مرد اقتصادی با تقدیر از عملکرد میر محمد صادقی به عنوان یکی از مؤسسین و اعضای هیئت موتلفه اسلامی گفت: تقدیر بزرگ مردانی چون آقای میرمحمد صادقی، ترویج یک سنت الهی است که سبب می‌شود مردم از وجود چنین شخصیت‌هایی در جامعه آگاه شوند.

وی به نقش بازاریان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این فرد شایسته در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی و از خرداد 42 به‌عنوان یکی از پشتیبانان صادق امام و انقلاب مطرح بود.

شاکر حضور آقای میرمحمد صادقی در ستاد دیه هستیم

سید اسدالله جولایی ، دوست و همکار میرمحمد صادقی با تقدیر از اهتمام او در حل مشکلات زندانیان جرایم غیرعمد می‌گوید: ایشان سال‌های سال است که لااقل دو مرتبه در ماه به منظور شرکت در جلسات اعضای هیات مدیره چه در فصل گرم سال و چه در ایام نزولات الهی ساعت 6 و نیم صبح بدون هیچ تاخیری در محل این نهاد حمایتی حاضر شده و با دغدغه خاصی و دقت نظر بالایی به رتق و فتق امور مددجویان نیازمند می‌پردازند که این حضور سبز و گرانسنگ را بسیار شاکر بوده و بدان مفتخریم.

مدیرعامل ستاددیه کشور یادآور شد: بدون شعار عرض می‌کنم که آقای میرمحمدصادقی در طول ایامی که افتخار آشنایی با ایشان را داشته‌ام گرفتاری همواره مردم را گرفتاری شخصی خودشان فرض نموده و با این اصل که حل معضل یک انسان نه یک لطف بشری بلکه تکلیفی الهی است همواره درصدد مشکل‌گشایی از دردمندانی هستند که به علت نداشتن پشتوانه مالی روزها و شب‌های سختی را سپری می‌کنند.

میرمحمد صادقی جزو سرمایه‌های ملی است

شهباز حسن‌پور، رییس فراکسیون خانه ملت که 3 دوره به عنوان نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی حضور دارد، در وصف شخصیت علاء میرمحمد صادقی اظهار کرد: این مرد جزو سرمایه‌های عظیم کشور به شمار می‌آید که خدمات وی در عرصه اقتصادی و تولیدات داخلی ماندگار خواهد ماند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح دارد: من نمی‌توانم خدمات ارزشمند میرمحمد صادقی را بازگو کن، چون خدمات ایشان فراتر از نگارش و بیان اینجانب است.

حاج‌علاء در تاریخ خدمت‌رسانی فراموش ناشدنی است

مرتضی لطفی، مدیرعامل شستا در مورد فعالیت‌های پیش و پس از انقلاب میرمحمدصادقی گفت: حاج علاء نامش در تاریخ اقدامات مردمی و خدمت‌رسانی کشورمان همواره ثابت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی افزود: میرمحمدصادقی در دهه 20 وارد بازار شد و از همان موقع تا کنون در فکر خدمت به همنوع خود را داشت و خدمت به تهدیستان و اختصاص وقت برای رفع حوائج آن‌ها از ایام جوانی ایشان تا به امروز که گرد پیری بر چهره نشانده، از جمله برنامه‌های ثابت او بوده و هست.

میرمحمدصادقی اسطوره خدمات اجتماعی است

سید قایم جاسمی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های میرمحمدصادقی در حوزه اشتغال‌زایی گفت: داستان این اسطوره روایتی از یک عمر کارآفرینی و مبارزه است. حاج علاء هم اکنون در کنار بسیاری از اقدامات موثر اقتصادی و امور خیرخواهانه مدرسه می‌سازد، زندانی آزاد می‌کند و در کنار ضعفا قرار گرفته و آنان را با افتخار همیاری می‌کند و به این هممراهی خود می‌بالد. این همراهی خیلی مهم است.

رییس فراکسیون ورزش‌های قهرمانی و پهلوانی مجلس می‌افزاید: انصافا این مرد پر تلاش یک اسطوره اقتصادی و یک نیکوکار مردمی در حوزه خدمات اجتماعی است است.

حاج علاء از سرمایه‌های کشور هستند

احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس می‌گوید: حاج علاء بنیانگذار صدها موسسه خیریه، دینی، مذهبی، آموزشی، بهداشتی، امدادی و رفاهی در سطح کشور است. هرجا صخن از خدمت خالصانه باشد، محال است نام علا میرمحمد صادقی را نشنویم.

رییس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانند حاج علاء را کم داریم که این طور صادقانه و بدون چشمداشت خاصی برای افزایش رفاه اجتماعی وقت و سرمایه هزینه کند. حاج علاء و علاها سرمایه‌های واقعی این مملکت هستند.

میرمحمدصادقی کارآفرینی را با اخلاق ترویج داد

مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با تاکید بر شخصیت اخلاقی میرمحمدصادقی گفت: مجموعه اقدامات حسنه اقتصادی و فعالیت‌های عام‌المنفعه ایشان بر کسی پوشیده نیست، اما آن چه بنده می‌خواهم بیان کنم مشی رفتاری این مرد است که همیشه این طور بوده است که کارآفرینی در جامعه را با اخلاق نیکو همراه ساخته و این بهترین الگو برای نسل جوان کارآفرن است.

وی بیان کرد: در قرن اخیر حاج علاء الگویی کمیاب در عرصه اقتصادی محسوب می‌شود که شایسته است ما از این الگو به بهترین نحو استفاده کرده و قدردان زحماتش باشیم.

علاءالدین میرمحمدصادقی، متولد ۱۳۱۰ در اصفهان است که برای اولین بار با حکم امام خمینی (ره) به عنوان نماینده ایشان به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران راه یافت. میر محمد صادقی در تمام عمر در راستای خدمت به خلق کوشیده و بنیانگذار نهادهای حمایتی بزرگی چون سازمان اقتصاد اسلامی است که در قالب صندوق‌های قرض‌الحسنه به مراجعین خاص خود رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام /

۳ بهمن ۱۳۹۶ ۱۴:۱۳
تعداد کلیک: ۱,۶۴۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.