English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ضرورت استفاده از ظرفیت‌‌‎های استانی در آزادی محکومان غیرعمد

اعضای هیات امناء ستاد دیه خراسان‌شمالی در جلسه اخیر خود که با مدیریت رئیس کل دادگستری استان برگزار شد بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های استانی در امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در ابتدای این جلسه که در محل دادگستری استان برگزار شد، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری با اشاره به امکانات اقتصادی و ظرفیت‌ شهرک‌های صنعتی در خراسان‌شمالی گفت: رسیدگی به نیازمندان از مهمترین اهداف نظام مقدس و از الویت‌های اصلی دستگاه قضاء است که در این حوزه با عنایت به مصایب مددجویان ستاد دیه و خانواده‌های چشم‌انتظار آن‌ها شایسته است تنها به برگزاری جشن‌های گلریزان و اعتبارات دولتی بسنده نکرده و در راستای حبس‌زدایی این دسته از افراد مستمند از تمامی پتانسیل‌های مردمی بهره‌مند شویم تا یک سرپرست خانواده یا یک بدهکار غیربزهکاری که ناخواسته روانه زندان شده یک روز هم بیشتر در حبس نماند.

وی خدمت به خلق محروم جامعه را یک عنایت الهی برشمرد و افزود: در حوزه مسائل اجتماعی کمک به نیازمندان بالاترین ارزش را دارد که با توجه به وضعیت خاص سلب آزادی از بدهکاران مالی یا دیه حمایت از این افراد شاید بیشترین اهعمیت را داشته باشد. به راستی آنچه باعث عظمت و برکت می‌شود همانا نگاه حمایتی به زیردستان و محرومان است.

در ادامه جلسه،  پژمان پروین مدیرکل زندان‌های استان و دبیر هیئت امناء ستاد دیه در اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده امسال در برگزاری جشن‌های گلریزان ضمن مشارکت حداکثری خیرین در کمک به آزادی زندانیان واجد شرایط کمک میزان وجوهات پرداخت شده رشد 25 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اشاره به آزادی 191 زندانی نیازمن در سال‌جاری افزود: این محبوسان با رقم بدهی 62 میلیارد ریال در بند زندان حضور داشتند که روند آزادی 18 میلیارد ریال در قالب اخذ گذشت از جمع بدهی کسر شده است.

در ادامه این جلسه ، پس از بررسی وضعیت معیشتی تعداد 32 پرونده با اعطای تسهیلات به 17 محکوم غیرعمد موافقت بعمل آمد.

انتهای پیام /

 

۱ بهمن ۱۳۹۶ ۱۲:۱۷
تعداد کلیک: ۱,۲۰۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.