English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بخشش 6 میلیاردی آزادی زندانی غیرعمد تبریزی را بدنبال داشت

شاکی پرونده پرونده یکی از زندانیان جرائم غیرعمد این استان با گذشت 6 میلیارد ریالی خود، مقدمات آزادی سرپرست یک خانواده را فراهم کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اگر چه در این پرونده مالی طلبکاران دیگری نیز حضور داشتند اما با این بخشش سخاوتمندانه 2 شاکی دیگر نیز با چشم‌پوشی از دریافت حقوق حقه خودشان به میزان 2 میلیارد ریال، در تسریع رسیدگی به این پرونده موثر بودند.

با عنایت به همکاری خوب اولیاءدم و طلبکاران خصوصی و البته حمایت‌های خیرین از ابتدای سال‌جاری تا کنون تعداد 270 زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی بالغ بر 21 میلیارد تومان از بند زندان‌های استان آذربایجان شرقی رهایی یافته‌اند که در فرآیند آزادی این افراد تنها 2 میلیارد تومان از سوی شاکیان گذشت رضایتمندانه اخذ شده است.

میزان گذشت اخذ شده هرچند نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری در این استان داشته و این درصد گذشت از بدهی که در سال‌های نه چندان دور حتی فراتر از نصف مبالغ کل بود متاسفانه در وضعیت فعلی فقط ده درصد مجموع بدهی را به خود اختصاص داده که امید است با فعالیت مجدانه ستاد ملی صبر در راستای مختومه نمودن پرونده‌های قضایی به بخشش و مصالحه، در این حوزه شاهد توفیقات گذشته باشیم.

گفتنی‌ است ، در این راستا ستاد دیه استان با دعوت از معاون قضایی رئیس کل دادگستری و مدیر عامل موسسات خیریه شهر تبریز و جمعی از خیرین ثابت قدم، جلساتی را برگزار نموده تا شاید با انجام توافقات فی مابین ضمن احیای روحیه انفاق در سطح استان، در زمینه افزایش گذشت‌ها نیز توفیقاتی نایل شود.

انتهای پیام /

۱ بهمن ۱۳۹۶ ۰۸:۵۰
تعداد کلیک: ۱,۲۱۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.