English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حفر چاه 2 خانواده را داغدار کرد

بی‌احتیاطی در حفر چاه دو خانواده را دغدار مرگ عزیزان‌ خود کرد که البته این پایان ماجرا نبود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تازه ترین پرونده‌های تشکیل شده در ستاد دیه مربوط به مرگ 2 تن از شهروندان به علت برق گرفتگی و دفن شدن در داخل چاه است که با رعایت ابتدایی ترین اصول ایمنی می شد از مرگ این افراد که سرپرست خانواده بودند جلوگیری کرد.

در پرونده نخست، مالک یک زمین زراعی، حفر چاه در این ملک را به پیمانکار محول کرده و او نیز از کارگری برای کندن چاه استفاده می کند.  ریزش چاه موجب دفن کارگر 41 ساله زیر خروارها خاک و مرگ وی به علت متلاشی شدن بدن می شود.

طبق رای قاضی 60 درصد پیمانکار مقصر شناخته شده و به پرداخت یک میلیارد و 121 میلیون ریال دیه ناشی از حوادث کار محکوم می شود. هم اینک این پیمانکار به علت ناتوانی در پرداخت دیه در زندان به سر می برد. همچنین مالک یک منزل مسکونی برای پاکسازی چاه آب اقدام به بکارگیری 2 کارگر و استفاده از کف کش می کند.

وقتی که یکی از کارگران داخل چاه حضور داشته دیگر دوست وی اقدام به به جریان انداختن کف کش با وصل کردن آن به برق می‌کند. کارگری که درون چاه بود به علت برق گرفتگی جان خود را از دست می‌دهد و صاحب خانه 15 درصد، متوفی 55 درصد و همکار وی 30 درصد مقصر شناخته می شوند.

سهم همکار متوفی از پرداخت دیه 850 میلیون ریال است که به علت ناتوانی در تامین آن هم اینک در زندان به سر می‌برد. با توجه به اینکه شماری از زندانیان همدان کارفرمایانی هستند که به علت مرگ یا مجروحیت کارگر هنگام انجام ساخت و ساز راهی زندان شدند، توصیه می شود از بیمه‌های بی‌نام استفاده شود تا با پرداخت کمترین هزینه بتوانند تمامی کارگران خود را بیمه کنند.

گفتنی است، بخشی از پرونده‌های ستاد دیه همدان مربوط به حوادث کار است که شامل جرائم غیرعمدی می‌شود که به دلایلی چون بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی و فنی برای فرد رخ می‌دهد.

انتهای پیام /

۲۶ دی ۱۳۹۶ ۱۴:۳۶
تعداد کلیک: ۱,۵۱۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.