English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نیمی از ورودی‌ زندان‌ها در‌ اردبیل بابت محکومیت مالی است

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل گفت: نیمی از ورودی روزانه زندان‌های سطح این استان به دلیل بدهی‌های مالی است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، مراد فتحی در جلسه هیات امنای ستاد دیه استان اظهار کرد: در حال حاضر 1600 زندانی در سطح ندامتگاه‌های اردبیل در بند حضور دارند که ۲۰ درصد جمعیت یاد شده را مددجویان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری تشکیل می‌دهند.

دبیر هیات امنای ستاد دیه اردبیل افزود: 48 درصد محکومان مالی موجود زندان‌های استان به دلیل عدم سوءنیت مجرمانه و فقدان عنوان کلاهبردارانه مشمول دریافت تسهیلات ستاد دیه هستند که امید است بانک‌ها با تسهیل در زمینه اعطالی وام بدون بهره زمینه آزادی 80 درصد این زندانیان را تا پایان سال فراهم نمایند.

مدیر کل زندان های استان با ابراز تاسف از این معضل ادامه داد: هر چند جرایم خشن در استان رقم اندکی دارد اما در مقابل نرخ جرایم مالی بالاست و افزون بر این، مبلغ محکوم‌ٌبه نیز در مقایسه با بسیاری از استان‌ها رقم‌های نسبتا سنگین‌تری است.

وی با بیان اینکه امروز رکود اقتصادی و نواسانات بازار اقتصاد بسیاری از افراد را ناخواسته بدهکار وجوهی سنگین می‌کند، گفت: با وجود همه مشکلات آنچه ما ایرانی‌ها را متمایز از دیگران ساخته این است که هر کدام ما به قدر وسع‌ در قبال مسائل و مصایب همونوعان خودمان را موظف می‌دانیم. البته این وظیفه تحمیلی نیست و هر کس با اختیار و علاقه به دنبال باز کردن گره‌ای است که ممکن است سلامت فردی و اجتماعی را به خطر  اندازد. در این زمینه با اتکا به همین روحیه امیدواریم با برپایی جشن‌های گلریزانی در سطح استان در روزهای باقیمانده از سال موجبات آزادی بسیاری از زندانیان نیازمند را فراهم نماییم. البته منظور فقط حمایت‌های عمومی نیست چرا که در این بخش همیاری دولتی‌ها را نیز نیاز داریم.

انتهای پیام /

۲۶ دی ۱۳۹۶ ۰۹:۰۱
تعداد کلیک: ۱,۴۰۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.