English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تصادف با عابرپیاده «راکب» را مصدوم و «عابر» را زندانی کرد

به دنبال تصادف یک موتور سیکلت با جوان مشهدی برخلاف معمول که در این حوادث راننده گرفتار می‌شود این بار شخص عابر مقصر شناخته شده و به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه روانه زندان می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به دنبال تصادف یک موتور سیکلت با جوان مشهدی برخلاف معمول که در این حوادث راننده گرفتار می‌شود این بار شخص عابر مقصر شناخته شده و به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه روانه زندان می‌شود.

شهرام با استناد به مواد ۵۶۹، ۵۵۹ و ۷۰۹ قانون مجازات اسلامی با عنوان قضایی «ایراد صدمه غیرعمد» به مرد موتورسواری که به همراه همسرش در عرض اتوبان در حال تردد بودند به دیه‌ای معادل ۵۹۹ میلیون تومان محکوم و به دلیل ناتوانی در پرداخت این بدهی از ابتدای مرداد ماه سال‌جاری روانه زندان مرکزی مشهد می‌شود.

«شهرام» با وجود نزدیک بودن به پل عابر پیاده در حاشیه یک اتوبان بدون کمترین توجه به تردد وسایل نقلیه در حال تردد با سرعت بالا قصد داشته تا خود را به نرده‌های وسط اتوبان برساند که با موتور با دو سرنشین برخورد کرده و موجب مصدومیت آن‌ها از ناحیه کتف و زانو می‌شود.

در این حادثه با عنایت به سرعت بالای موتورسوار به میزان قابل توجهی محکومیت تنزیل پیدا کرده و طبق حکم قاضی رسیدگی کننده فرد مسبب تنها به میزان ۵۰ درصد مقصر شناخته می‌شود. موضوعی که به دلیل عدم پشتوانه مالی فردی و خانوادگی این جوان سی ساله را روانه زندان می‌کند.

هم اکنون با توجه به تلاش ستاد دیه در حل مشکل این مددجوی نیازمند میزان بدهی به ۴۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. افرادی که تمایل در حمایت از این فرد واجد شرایط را دارند می‌توانند با روابط عمومی ستاددیه کشور به شماره ۰۲۱۸۸۹۱۶۰۱۲ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

۲۵ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۳۴
تعداد کلیک: ۱,۴۱۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.