English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

رشد دو برابری آزادی زندانیان غیرعمد در استان کردستان

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: به همت خیرین خداجوی این استان تعداد 190 زندانی جرائم غیرعمد از بند حبس رهایی یافتند که این آمار نسبت به مدت دهه ماهه سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسحاق ابراهیمی با اشاره به افزایش 37 درصدی کمک‌های ویژه این نهاد حمایتی اظهار کرد: امسال با پرداخت مبلغی معادل 17 میلیارد و 200 میلیون ریال از سوی شاکیان و اخذ گذشت 40 درصدی از سوی شکات زمینه آزادی 190 بدهکار مالی و دیه از سطح ندامتگاه‌های استان فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد زندانیان استان را مددجویان جرائم غیرعمد تشکیل داده‌اند، گفت: از این تعداد 96 درصد بابت ناتوانی در تامین تعهدات ناشی از چک و  مهریه و 4 درصد هم بدلیل عدم دارایی در پرداخت دیات ناشی از تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی در بند بسرمی‌بردند.

ابراهیمی ادامه داد: بانک‌های عامل ستاد دیه امسال با پرداخت 14 میلیارد ریال در قالب وام‌های قرض‌الحسنه بدون سود همیار ستاد دیه در امر آزادی محکومان غیرعمد واجد شرایط بودند که رقم پرداختی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 47 درصد افزایش داشته است.

وی با تقدیر از همیاری شکات خصوصی در گذشت بخشی از حقوق حقه‌شان گفت: طلبکار پرونده‌های مفتوح در این ستاد مردم نهاد امسال با گذشت 51 میلیارد ریال از مطالبات خود سهم عمده‌ای در این آزادی‌ها داشتند.

انتهای پیام /

۲۳ دی ۱۳۹۶ ۱۶:۵۹
تعداد کلیک: ۱,۵۱۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.