English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تسریع در روند آزادی محکومان غیرعمد همیاری شکات را می‌طلبد

مدیر نمایندگی ستاد دیه اردبیل 94 درصد محکومان غیرعمد این استان را بدهکاران مالی مطرح کرد و گفت: تسریع در روند آزادی این دسته از زندانیان به همیاری شاکیان خصوصی بستگی دارد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، کریم‌الله محبوبی با اشاره به آمار 315 نفری محبوسان تحت حمایت این نهاد مردمی گفت: به‌دلیل افزایش زندانیان مالی و ارقام بدهی آن‌ها، اعتبارات این مجموعه حمایتی به تنهایی قادر به تامین مبالغ بدهی نبوده و همکاری اولیاءدم و طلبکاران پرونده‌ها در گذشت رضایتمندانه بخشی از مبالغ مورد مطالبه بویژه در موضوعاتی چون مهریه و چک می‌تواند موثر واقع شده و آزادی تعداد زیادی از این جمعیت کیفری را تضمین نماید.

وی با اشاره به ضعف برخی از دستگاه‌های فرهنگی در امر آموزش عمومی برخی از قوانین و مقررات تصریح کرد: متأسفانه تعداد زندانیان مالی به دلیل جهل به قانون و یا اطلاع ناقص و بعضا غلط از برخی مقررات پولی و بانکی در این استان رو به افزایش بوده و اگر زمانی با کمک‌های چندمیلیونی نیکوکاران چندین زندانی واجد شرایط از بند رهایی می‌یافتند امروز به دلیل افزایش رقم‌های بدهی‌ این موضوع به مانند گذشته نیست. لذا در کنار کمک‌های خیرین حمایت‌های شاکیان هم لازم به نظر می‌رسد. شاکیانی که از وضعیت نابسامان و ناتوانی مالی بدهکاران خود اطلاع دقیقی هم دارند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یادآور شد: در کنار اهتمام در برگزاری جلسات صلح و سازش در جلسات اختصاصی با روسای اصناف، مدیران بانک‌ها و چهره‌های متمکن هم تلاش شده تا نسبت به حمایت زندانیان نیازمند جلب مشارکت‌های بیشتری را داشته باشیم.

وی با اشاره به دعوت از چهره های محبوب ورزشی و هنری این استان برای حمایت از زندانیان مالی تصریح کرد: در این خصوص طی نامه کتبی به بسیاری از مادحین محبوب اربیلی، از علی دایی چهره سرشناس فوتبال کشورمان و بسیاری دیگر از هنرمندان و سیاسیون مشهور استانی درخواست شده تا برای حمایت از مددجویان ستاد دیه بیش از پیش همیار ما باشد.

به گفته مدیر نمایندگی ستاد دیه استان پیش بینی می‌شود با احراز ناتوانی مالی جمعی از بدهکاران مالی و دیه اربیلی زمینه آزادی ۵۵ زندانی الویت‌دار تا پایان سال جاری محقق شود.

انتهای پیام /

۲۳ دی ۱۳۹۶ ۰۸:۳۲
تعداد کلیک: ۱,۴۶۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.