English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

شناخت قانون مانع ورود بسیاری از محکومان غیرعمد به زندان‌هاست

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی جهل به قانون را علت عمده بیشتر محکومان جرایم غیرعمد مطرح کرد و گفت: تسهیل در شناخت درستی از قوانین مانع ورود ناخواسته بسیاری از هموطنان به داخل زندان‌ها است.

به گزارش روابط عمومی ستادیه کشور، محمدحسن حسین‌ بیگی در جلسه مشترک خود با مدیران کل زندان‌ها و مسئولین صدا و سیما استانی سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ را راهکاری جدی برای کاهش هزینه‌های قضایی و انتظامی مطرح کرد و افزود: در حال حاضر 190 زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری در ندامتگاه‌های استان مرکزی تحمل حبس می‌کنند که بیش از 90 درصد این افراد بابت محکومیت‌های ناشی از چک و مهریه در بند حضور دارند. افرادی که بی اطلاع از عواقب تلخ برگه‌های تجاری چک یا اسناد تعهدآور نکاح پای کاغذی را امضا و گرفتار میله‌های سرد زندان‌ شده‌اند.

وی با اشاره به همکاری رسانه استانی در راستای آموزش همگانی و تلاش در راستای حبس‌زدایی اظهار کرد: در دو سال گذشته شبکه تلویزیونی آفتاب در کنار تهیه مستند‍‌هایی با محوریت آگاهی‌دهی عمومی در جهت برگزاری جشن‌های گلریزان آزادی زندانیان واجد شرایط ستاد دیه نیز همکاری‌های خوبی را داشته است که به عنوان مثال در طول پخش ویژه برنامه «قبول باشه» زمینه آزادی تعداد زیادی از بدهکاران غیربزهکار فراهم شد.

در ادامه این جلسه عباس فلاحتی‌مطلق،  مدیر کل زندان‌های استان مرکزی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه علت وقوع بسیاری از جرایم ریشه اقتصادی دارند گفت: هرچند موضوع آموزش در حوزه پیشگیری مهمترین الویت به شمار می‌آید اما در مورد آن‌هایی که هم اینک در حبس بسرمی‌برند موضوع بیکای و مشکلات معیشتی علت عمده محکومیت‌های آن‌ها است.

وی با تاکید بر نقش رسانه ملی در حل مشکلات اجتماعی یادآور شد: صدا و سیما به دلیل طیف مخاطبان خود در تنویر افکار عمومی نقش پر رنگی داشته و با اصلاح بسیاری از شیوه‌های رفتاری این ظرفیت را دارد تا در کنار موضوع حبس‌زدایی با دعوت از کارشناسان خبره و تلید برنامه‌های تخصصی قابلیت زندان‌زدایی هم داشته باشد.

مدیر کل زندانهای استان مرکزی ضمن تقدیر از همکاری اثر بخش مجموعه صدا وسیمای استان با ستاد دیه یکی از اهداف این تعامل دو سویه را آسیب‌های اجتماعی ناشی از محکومیت‌های حبس و پیشگیری از وقوع جرائم غیرعمد مطرح کرد و افزود: ظرفیت صدا و سیما بیش از پخش چند برنامه گلریزان در قاب سیماست که برای توسعه این همکاری‌ها شایسته است دستگاه قضایی و سازمان‌های ذیربط بیش از پیش در تعامل با ستاد دیه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام /

۲۰ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۱۲
تعداد کلیک: ۱,۲۵۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.