English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

خدمت به مددجویان ستاد دیه رحمت الهی است

مدیرعامل بانک ملت با تقدیر از اقدامات حبس‌زدای ستاد دیه گفت: خدمت به مددجویان واجد شرایط این نهاد مردمی نه یک زحمت بلکه یک رحمت الهی است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، محمد بیگدلی در دیدار با اعضای ستاد دیه کشور همکاری با این نهاد حمایتی را از الویت‌های بانک ملت برشمرد و اظهار کرد: با دغدغه حل مشکلات اجتماعی در صدد هستیم علاوه بر ارایه خدمات جدید بانکی به محبوسان نیازمند به عنوان یک عامل در حوزه پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها نیز به سهم خود اثرگذار باشیم.

در ادامه این جلسه سید اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور با تقدیر از اقدامات بانک ملت در طول 12 سال گذشته گفت: این مجموعه نخستین بانک به شمار می‌آید که در حوزه ارایه وام‌های بدون سود به بدهکاران غیربزهکاری که گرفتار زندان بودند، ورود کرد و تا به امروز با پرداخت مبلغی معادل 3 هزار میلیارد ریال به مددجویان معرفی شده ستاد دیه، بیشترین همکاری را با این نهاد مردمی داشته است.

وی افزود: از زمان تخصیص اعتبار بند 31 تبصره 2 قانون بودجه در سال 1385 تا کنون تعداد 16 هزار 836 زندانی جرایم غیرعمد از محل تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی بانک ملت از بند حبس آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند که این حمایت در سال‌های اخیر اگرچه از باب کمی و کیفی با کاهش همراه بوده اما امیدواریم در مدیریت جدید شاهد افزایش سطح مساعدت‌ها باشیم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با تاکید بر رعایت حق تنفس در پرداخت اقساط زندانیان معرفی شده گفت: ناتوانی مالی تمام مددجویان این نهاد حمایتی بعد از اعزام گروه‌های تحقیق و استعلام دقیق از وضعیت اقتصادی آن‌ها محرز شده و ناتوانی مالی آن‌ها بر کسی پوشیده نیست. با نظر به همین موضوع اگر چه فرصتی 3 تا 5 ماهه برای آغاز پرداخت اقساط در قانون معین شده است اما بعضا شعباتی هستند که رعایت این مهم را نکرده و بسیاری از از آن‌ها نیز دریافت کارمزد وام‌های اعطایی خود را ابتدای هر سال مطالبه می‌نمایند. موضوعی که برای محبوسان تازه از بند رها شده مشکلات بسیاری را داشته و حتی تا ورود مجدد برخی محکومان به داخل زندان پیش رفته است که برای حل این مشکل همکاری‌ بیشتر بانک‌ها لازم بنظر می‌رسد.

a

انتهای پیام /

 

۲۰ دی ۱۳۹۶ ۰۹:۲۶
تعداد کلیک: ۱,۴۱۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.