English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

افزایش ۱۵ درصدی آزادی زندانیان غیرعمد در کرمان

مدیر نمایندگی ستاد دیه کرمان گفت: آمار آزادی‌ زندانیان جرایم غیرعمد در این استان طی نه ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۵ درصدی داشته است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید حجت الله موسوی‌قوام در چهارمین جلسه صلح و سازش محکومان جرائم غیر عمد شهر کرمان اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد 280 زندانی بدهکار مالی ناشی از جرایم غیرکلاهبرداری در سطح استان کرمان تحمل حبس می‌کنند که تسریع در روند آزادی نیمی از این افراد تا پایان سال، در گرو حمایت بیش از پیش شکات است.

وی در این برنامه که به میزبانی مسجد امام علی علیه‌السلام واقع در بلوار شیراز  برگزار می‌شد، افزود: در واقع ستاد دیه قبل از هر گونه پرداخت بدهی به زندانیان تحت حمایت خود در فرآیند رسیدگی، بعد از انجام مراحل تحقیق و احراز ناتوانی مددجویان، با برگزاری جلسات متعددی با شکات ضمن مذاکره با طلبکاران خصوصی در تلاش است با میانجی‌گری نسبت به مختومه شدن موضوع دعوی اقدام نماید که در صورت عدم توفیق در برقراری سازش بین طرفین دعوا می‌کوشد تا میزان محکوم‌ٌبه را به لحاظ رضایت اولیاءدم یا شاکیان تا میزان ممکن تقلیل دهد که این موضوع در پرونده‌هایی چون مهریه نمود بیشتری دارد.

موسوی‌قوام یادآور شد: این برنامه که به طور دوره‌ای در سطح مساجد شهر کرمان برگزار می‌شود تا به امروز با دعوت از خواهان بدهی به مانند مدعوین این مراسم که  از تعداد ۱۰ نفر از شکات دعوت به عمل آمده، به برکت حضور در یک چنین اماکن مقدسی اقدامات حسنه‌ای در راستای مساعدت از بدهکاران غیربزهکار انجام گرفته است.

وی با بیان جزییات پرونده‌های مفتوح در این جلسه، گفت: مبلغ بدهی این پرونده‌ها رقمی معادل ۱۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال بود که با تلاش کارشناسان ستاد مردمی دیه و اعضاء هیات امناء مسجد امام علی علیه‌السلام  در حدود دو میلیارد ریال از مجموع بدهی از سوی 10 شاکی حاضر گذشت رضایتمندانه شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان افزود: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر ماه با همیاری شکات پرنده‌ها و البته کمک‌های خیرین خداجو تعداد 185 محکوم غیرعمد واجد شرایط از سطح زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند که در مورد این آزادی‌ها نسبت به سال گذشته رشد 15 درصدی را شاهد هستیم.

انتهای پیام /

۱۷ دی ۱۳۹۶ ۱۳:۱۹
تعداد کلیک: ۱,۵۹۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.