English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مهریه عروس، پیرمرد کاشانی را راهی زندان کرد

حاج قربان یک کشاورز کاشانی است که به دلیل عدم ناتوانی در پرداخت مهریه عروسش از خرداد ماه سال جاری در زندان بسر می‌برد.

 به گزارش ایسنـا «قربان-الف» پیرمرد ٧٢ ساله ای است که با وجود سرپرستی از چهار فرزندش امروز به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه عروس خود بالغ بر هفت میلیون ریال بابت آینه و شمعدان و 2.5 مثقال طلای 18 عیار و 30 میلیون ریال بابت البسه و فرش و تعداد 12 سکه تمام بهار آزادی بدهکار شده و روند اقامه دعوی علیه او و فرزندش با احتساب مبلغ 16 میلیون و 370 هزار ریال بابت هزینه دادرسی و چهار میلیون و 500 هزار ریال حق الوکاله وکیل جهت پرداخت مهریه عروسش بدهکار و روانه زندان شده است.

در حال حاضر با وجود اینکه از مجموع بدهی 830 میلیون ریالی این مددجو تا میزان 600 میلیون ریال از سوی شاکی گذشت شده اما بابت الباقی این مددجو از خردادماه سال جاری تا کنون در بند زندان حضور دارد.

با تلاش گروه صلح و سازش ستاد دیه این بدهکار مالی عائله مند جهت مختومه شدن پرونده اش به 200 میلیون ریال نیاز دارد و به دلیل عدم پشتوانه مالی چشم انتظار کمک خیرین است.

قابل ذکر است که در برخی استانهای کشور بر سر سفره عقد بنا به رسوم و باورهای بعضا متظاهرانه بعضی خانواده ها در تعیین مهریه علاوه بر تعهدات آقای داماد در دانگ یک خانه در حق زوجه، فراهم کردن مقدمات یک سفر سیاحتی یا زیارتی و تعیین چند سکه طلا، شریک آقاپسر خودشان می‌شوند و این تعیین همراه با بار مالی مشخص را هم ثبت محضری می‌کنند. اتفاقی که پای بسیاری از والدین را در صورت اختلافات خانوادگی به دادگاه و حتی زندان می‌کشد؛ درست شبیه به همین پرونده‌ای که شرح مختصر آن از نظر گذشت.

براساس این گزارش، نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجوی نیازمند باشند می‌توانند برای واریز کمک‌های نقدی خود با روابط عمومی ستاد دیه کشور به شماره تماس  15 -  88916012  تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

۱۶ دی ۱۳۹۶ ۰۸:۰۳
تعداد کلیک: ۱,۷۲۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.