English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

سقوط درهای فلزی جوشکار ۲۸ساله تبریزی را به حبس کشید

بهروز کارگر جوشکاری در مغازه اجاره‌ای خود مشغول ساخت درهای فلزی بود که بر حسب یک پیشامد بجای تلاش برای ساخت آینده‌اش، اکنون پشت میله‌های زندان روزهای جوانی خود را سپری می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهـر، بهروز ۲۸ساله که از دوران کودکی و به دنبال فوت پدر سرپرست خانوار هم بود، سالهاست که برای امرار معاش خودو خانواده‌اش کار می‌کند. تا پیش از اینکه بر حسب یک اتفاق، زندگی روزهای سخت خودش را نشان دهد، او در مغازه اجاره‌ای، مشغول به جوشکاری بود.

در روز حادثه بهروز که مشغول به جوشکاری در یک مغازه کوچک کنار خیابان بود، دو عدد در فلزی نسبتا سنگین وزن را طبق سفارش مشتری ساخته بود. با توجه به اینکه مغازه اجاره‌ای او کوچک بود بهنام این درها را  در داخل کوچه ۴ متری نزدیک مغازه و در کنار دیوار به صورت موقت قرار می‌دهد.

تا زمانی که مشتری سفارش دهنده به دنبال سفارشات خود بیاید، درها در کوچه بود تا اینکه فردی از روبرو قصد عبور با خودرو پیکان از همان کوچه را می‌کند که با این درها برخورد می کند و درها بر روی خودرو این فرد سقوط می‌کند.

 بعد از این اتفاق تعدادی از افراد محله از جمله علیرضا جهت کمک به بلند کردن درها به کمک بهروز می آیند. پس از تکیه دادن درها به دیوار، قصد بستن آنها به تیر برق بتنی کناری را داشتند که علیرضا متوجه می شود دربهای تکیه داده شده به دیوار در حال سقوط بر روی فردی است که در نزدیکی آن ایستاده بود، تلاش وی بی نتیجه می‌ماند و در نهایت درها به روی علیرضا سقوط می کند و در نهایت منجر به آسیب دیدگی جدی در پاهای فرد می شود.

با توجه به درخواست خسارت از سوی علیرضا، آن طور که کارشناسی انجام شده بر روی این حادثه نشان می دهد، با توجه به مفهوم ماده ۵۱ آئین نامه حفاظت و بهداشت عمومی در کارگاه ها، محصول کارگاه بایستی به صورتی چیده شود که خطر سقوط و بروز سوانح وجود نداشته باشد. همچنین با استناد به مفهوم ماده ۱۱ آئین نامه حفاظتی در کارگاه های ساختمانی، قرار دادن و انبار کردن وسایل و مصالح در معابر عمومی مجاز نیست و چنانچه انجام این امر برای مدت موقت و محدود اجتناب ناپذیر باشد باید نحوه قرار دادن وسایل و مصالح به ترتیبی باشد که حوادث برای عابران و وسایل نقلیه به وجود نیاورد و در اطراف آن وسایل کنترل مسیر و همچنین تابلو و علائم هشداردهنده که در شب و روز قابل رویت باشد نصب شود.

طبق نظر دادگاه، این کارگر جوان از مهر ماه به علت عجز در پرداخت دیه ناشی از تسبیب در ایراد صدمه بندی شبه عمدی در یکی از زندان‌های استان آذربایجان شرقی تحمل حبس می‌کند. تاکنون از کل دیه ۳۶ میلیون این مددجود ۱۲ میلیون را پرداخت کرده است و هیچ پس انداز یا اموال منقول یا غیرمنقولی برای پرداخت مابقی دیه خود ندارد.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی واریز نموده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱ دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس ۱۵ ــ ۸۸۹۱۶۰۱۲ پاسخگوی سئوالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام /

۱۲ دی ۱۳۹۶ ۱۲:۴۲
تعداد کلیک: ۱,۴۴۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.