English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

افزایش کارایی ستاددیه با برنامه ریزی

رییس کل دادگستری کرمان،در جلسه هیئت مدیره ستاددیه این استان گفت: در انجام فعالیت‌ها و مصوبات ستاد دیه باید برنامه ریزی‌ها درست باشد تا نتیجه‌ی مطلوب حاصل شود.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، یدا.لله موحد در جلسه ستاد دیه در استان کرمان گفت: باید در ستاد دیه در کنار کمک به زندانیان جرائم غیر عمد و تلاش برای جذب کمکهای خیرین به این امر نیک و خدا پسندانه، بحث پیشگیری و آموزش نیز پیگیری و دنبال شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان در این جلسه ، با اشاره به اینکه این ستاد از سال 80 متشکل از چند تن از مدیران وهیئت مدیره تشکیل شده است افزود: این ستاد با هدف کمک به آزادی نیازمندان جرائم غیر عمد و دیه تشکیل شده است.

سید حجت الله موسوی قوام خاطر نشان کرد : طی این چند سال تا روز گذشته تعداد 2 هزار و 93 نفر از مددجویان واجد شرایط با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد و 171 میلیون تومان از زندان های استان آزاد شدند.

وی در ادامه اظهار کرد: این تعداد زندانی از طریق پرداخت وام بلاعوض ، کمکهای خیرین ، اعتبارات دولتی ، صندوق تامین خسارت بدنی واخذ رضایت شاکی از زندان آزاد شدند.

موسوی قوام با بیان اینکه از زمان تاسیس این ستاد 63 جشن گلریزان در کل استان برگزار شده است ، تصریح کرد : رقمی بالغ بر 4 میلیارد و 192 تومان خیرین متعهد شدند که تاکنون 3 میلیارد و 189 میلون تومان آن وصول وبه ستاد دیه واریز شده است.

وی گفت: در حال حاضر 199 مددجوی واجد شرایط که به تفکیک نوع جرم ، 36 بدهکار دیه ، 51 بدهکار مالی ، 96 بدهکار مهریه و 16 بدهکار نفقه در زندانهای استان به سر می برند.

موسوی قوام با بیان اینکه از این تعداد زندانی 47 نفر ورودی سال 92 هستندافزود: مابقی امسال وارد زندان شدند.

وی با اشاره بدهکار مهریه در استان کرمان زیاد است ،گفت: بیشترین آمار بدهکار مهریه مربوط به شهرستان زرند است.

ولی نیا مدیر کل اداره زندان های استان کرمان دراین جلسه، با اشاره به اینکه زندانیان بحث نفقه ومهریه از آمار بالایی برخوردار هستند گفت: ما اگر در این زمینه قضیه مهریه را جدی نگیریم این وضعیت بیشتر ادامه پیدا و روز به روز آمار موجود بالا می رود.

وی تصریح کرد: از این به بعد زندانیان جرایم غیر عمد از بقیه زندانیان جدا شده و در بازداشتگاه موقت قرار می گیرند.

در پایان این جلسه رییس کل دادگستری استان کرمان عملکردی بر این مبنی ارایه کرد که فعالیتهایی، مصوباتی و تجربیاتی که تاکنون در این ستاد صورت می گرفته است ادامه یابد تا نقاط قوت را اجرا و نقاط ضعف  تقویت شود

۱۰ آبان ۱۳۹۳ ۰۹:۱۴
تعداد کلیک: ۲,۱۳۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.