English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

یک بدهکار دیه در همایش پیاده‌روی شهر گچساران آزاد شد

کمک‌های مالی خیرین در همایش پیاده‌‎روی «صبح و نشاط» که با حضور 80 هزار نفری مردم گچساران برگزار شد، زمینه آزادی یک بدهکار دیه را فراهم نمود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، روز گذشته (1 دی ماه) همایش خانوادگی صبح و نشاط در مسیر بوستان شهدای گمنام شهر دوگنبدان تا پارک لاله شهرستان گچساران برگزار و در حاشیه این برنامه پیاده‌روی با جمع آوری مبلغی معادل 100 میلیون ریال، زمینه آزادی یک سرپرست خانواده که بابت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از حوادث کارگاهی در زندان بسرمی‌برد، فراهم شد.

در بخشی از این مراسم فرهنگی ورزشی که به صورت زنده از شبکه‌ سه سیما و شبکه استانی دنا پخش شد، مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی گفت: هم اکنون 60 زندانی جرایم غیرعمد در زندان گچساران تحمل حبس می‌کنند که با ظرفیت‌های موجود در این شهرستان و با عنایت به اینکه در آستانه اعلام نرخ جدید دیه هستیم، امید است با همت عمومی نیکوکاران مراتب آزادی این دسته از محبوسان واجد شرایط در فصل آخر سال میسر شود.

اسماعیل جمیاری افزود: به برکت حمایت‌های مردم نوعدوست استان از ابتدای سال جاری 17 زندانی بدهکار مالی و دیه این شهرستان از بند زندان رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند که این اقدام با تامین بدهی 3 میلیاردی این افراد نیازمند ممکن شد.

نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تعداد زندانیان جرایم غیرعمد این استان به دلایل متعددی چون نواسانات بازار اقتصادی، فقر موجود در طبقات اجتماعی و البته بسیاری دیگر از موضوعات فرهنگی وضعیت مطلوبی ندارد. امروز در سطح ملی بیش از آنکه از جاذبه‌های زاگرس بزرگ و طبیعیت بکر دنا سخن بشنویم، متاسفانه از آمار 420 نفری زندانیان غیرعمد این استان صحبت می‌شود. حال اینکه تعداد جمعیت کیفری بسیاری از استان‌های بزرگ کشور از تعداد محبوسان ما در یاسوج و دیگر شهرها به مراتب پایین‌تر است. بیایید مثل همیشه اگر تعریفی از این استان زیبا داریم، مبلغ دامنه‌های همیشه پر برف تامر و دمه و دینار باشیم. بیاییم به جای سخن گفتن از رتبه نهم کشوری در میزبانی از تعداد بدهکاران دربند، آوازه این استان کوهستانی را بار دیگر با تل مهره‌ای و ملاکانیه آن، با پل‌های پادنا و بسیاری دیگر از جاذبه‌های خاصش معرفی کنیم.

انتهای پیام/ 

۲ دی ۱۳۹۶ ۰۷:۲۲
تعداد کلیک: ۱,۵۵۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.