English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

وضعیــت‌زنـدانـیـان‌غیــرعمـــدتـحـت‌حـمایـت‌سـتـاددیـــه‌دراستــان‌هـا/ فارس بیشترین و سیستان‌وبلوچستان کمترین جمعیت‌کیفری را دارد

هم اکنون سیستان و بلوچستان با میزبانی از 69 زندانی جرایم غیرعمد کمترین مددجو را در کل کشور به خود اختصاص داده و در مقابل استان فارس با یک هزار و 228 زندانی، بیشترین محبوس را دارد.

به گزارش خبرنگار قضایی روزنامه حمایت، طبق آخرین آمار در حال حاضر 12 هزار زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری در سطح ندامتگاه‌های کشورمان تحمل حبس می‌کنند که از این تعداد تقریبا دو سوم، یعنی تعداد 8263 نفر به صورت تک قرار واجد شرایط احصاء شده‌ و مابقی افراد به دلایلی چون عدم دریافت حکم قطعی یا داشتن شکات متعدد و بالتبع طرح یک موضوع قضایی در چند استان یا محکمه صالحه از شمار مشمولین خارج شده‌اند.

استان فارس با وجود داشتن بیشترین تعداد مددجو بالاترین آمار زندانیان زن را نیز با داشتن 42 محبوس به خود اختصاص داده و در رتبه بعدی اصفهان با 915 زندانی غیرعمد در رتبه دوم بیشترین‌ها قرار گرفته است.

استان‌های گیلان و خراسان رضوی نیز هر کدام به طور مشترک با میزبانی از 860 محکوم ناتوان از پرداخت بدهی‌های مالی و دیه در صدر جدول بیشترین‌ها قرار گرفته‌اند.

سیستان و بلوچستان با وجود وسعت منطقه‌ای بدون هیچ زندانی زن در کل استان تنها 69 مددجوی غیرعمد دارد و بعد از این استان خراسان شمالی با 90 زندانی و سمنان هم با 99 بدهکار مالی در زمره کمترین‌های جدول زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارند.

اگرچه سرانه مشخصی در قبال استان‌های پرجمعیت وجود ندارند اما میزان بدهی در این سه استانی که کل محبوسان آن زیر صد نفر هستند رقم بدهی به طور میانگین 35 میلیون تومان اعلام شده است که در همتی عمومی می‌توان لااقل آمار این دسته از زندانیان بدهکار غیربزهکار را در استان‌های یاد شده به صفر رساند.

انتهای پیام /

۲۹ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۱۴
تعداد کلیک: ۱,۱۸۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.