English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

رمه‌ای که رمید و پایی که به زندان باز شد

کشاورزی بدلیل خشکسالی از رونق افتاده بود؛ با جمع‌آوری سرمایه اش و دادن چک، تعدادی بره خرید تا کسب و کار جدیدی برای خود دست و پا کند اما با مردن بره‌ها، به دلیل بدهی روانه زندان شد.

 

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنـا، رئوف مددجوی 50 ساله تحت حمایت ستادمردمی دیه کشور ، سه دختر محصل مجرد دارد؛ تا زمانی که خشکسالی نشده بود سر مزرعه کار می کرد اما با توجه به سرمای سال 94 و خشکسالی های اخیر در فارس، به فکر شغل دیگر برای خود افتاد.

یکی از دوستان و بستگانش به او پیشنهاد خرید و فروش گوسفند را داد و او هم هر چه دارایی داشت را برای این کار گذاشت و تعدادی بره خرید؛ در این میان مقداری هم از این طرف و آن طرف قرض کرد. دلش خوش بود با بزرگ شدن بره ها ، گوسفندان را خواهد فروخت و وضعش بهتر خواهد شد اما در زمانه ما تا گوساله گاو شود دل صاحبش آب شود!

ظاهرا محاسبات آقا رئوف قصه ما اشتباه از آب در آمد؛ او بدون اندیشیدن به بسیاری از مشکلات پیش بینی شده و پیش بینی نشده در این کار ، قدم در راهی برداشت که تنها سودی عایدش نکرده بود بلکه روی دوشش بره هایی مرده ای گذاشت با کلی بدهی و بعد از همه اینها میله های زندان.

نه مرتعی برای علوفه کافی برای بره هایش وجود داشت نه آب بهداشتی؛ بره های رئوف، نارئوف تر از این بودند که با آب آلوده شرکت صنعتی مجاور محل زنده بمانند؛ حالا رئوف ماند و چک هایی که بابت خرید بره ها در دستش بود. او از خرداد امسال با طرح شکایت سه طلبکار و با مبلغ بدهی 99 میلیون تومانی در زندان استهبان به سر می برد؛ هرچند با تلاش خانواده این زندانی مبلغی از بدهی تامین شده اما بابت بقیه بدهی 50 میلیون تومانی همچنان در زندان حضور دارد. سه دختر مجرد دانش آموزش در نبود پدر به همراه مادرشان که او هم از بیماری کلیوی رنج می برد در خانه‌ای روستایی با مبلغ واریزی یارانه امور زندگی را می گذرانند.

زندانیانی که به دلیل عدم توانایی نسبت به پرداخت دین ( حق الناس ) در جرائم غیر عمد مانند ایراد صدمه بدنی و یا قتل غیر عمد ناشی از تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی، محکومیت های مالی نظیر مهریه معقول و نفقه و چک های بلامحل غیرکلاهبردار محبوس در زندان ها، با ثبت در اداره ثبت شرکتها، هستند ، زندانیان جرایم غیرعمد و یا غیرکلاهبردار نامیده می شوند که ستاد مردمی دیه از سال 69 تا کنون این افراد را تحت حمایت خود قرار داده و طی این سال ها ، بیش از 80 هزار مددجوی غیرعمد با کمک ستاد دیه آزاد شده و به خانه و زندگی خود برگشتند.

ستاد دیه کشور درباره رئوف مددجوی درخواست کرده است، نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار 74/74 بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، 7777 بانک تجارت شعبه مرکزی، 8888 بانک صادرات شعبه مرکزی یا 55555 بانک ملی واریز نموده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره 88916011 دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس 15 ــ 88916012 پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام /

 

۲۵ آذر ۱۳۹۶ ۰۶:۴۹
تعداد کلیک: ۱,۷۲۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.