English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کاهش 51 درصدی محکومان مالی در استان کرمان

رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امناء ستاد استان کرمان گفت: از سال گذشته تاکنون شاهد کاهش 51 درصدی محکومان مالی از سطح زندان‌های استان کرمان هستیم.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یدالله موحد در جلسه هیات امنای ستاد دیه نمایندگی کرمان اظهار کرد: هرچند آمار بدهکاران مالی این استان امروز کنترل شده اما درصدد هستیم با انعقاد میثاق‌نامه‌ای بین دادگستری و سران طوایف جنوب دیار کریمان با محوریت پیشگیری از وقوع جرایم غیرعمد این آمار را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

وی یادآور شد: ستاد دیه یک موسسه خیریه است و تمام وجوهی که برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان صرف می‌شود را خیران تامین کرده یا شاکیان با احراز وضعیت نابسمان مالی بعضی از این مددجویان در قالب گذشت رضایتمندانه شرایط لازم برای آزادی این دسته از محبوسان را فراهم می‌نمایند که برای همین منظور در تلاش هستیم جنبه آموزش و فرهنگ‌سازی در این نهاد مردمی را هم با حمایت‌های مردمی مدیریت کنیم. امروز خیرین نه تنها با مبالغ اهدایی خود بلکه با معاضدت‌های فکری یار و یاور این نهاد حمایتی هستند.

موحد با اشاره به عملکرد ستاد دیه کرمان گفت: با افزایش تعداد بدهکاران مالی ناشی از مهریه و چک، این نهاد از سال 1380فعالیت خود را در کرمان آغاز نمود و با کمک‌های مردم نوعدوست تا به امروز در سایه فعالیت‌های این مجموعه، زمینه آزادی نزدیک به 3 هزار زندانی واجد شرایط را فراهم نموده‌ است.

در ادامه این جلسه سید حجت‌الله موسوی‌قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در سخنانی گفت: به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت 32 مددجوی جرائم غیرعمد تحت حمایت این ستاد از بند حبس آزاد شدند که از تعداد کل، 21 نفر را محکومین ناتوانی در پرداخت تعهدات مربوط به مهریه، 4 نفر را گرفتاران موضوع نفقه و مابقی را هم بدهکاران مالی تشکیل می‌دادند.

وی افزود: مبلغ بدهی این مدجویان رقمی معادل 35 میلیارد و 533 میلیون ریال بود که با تلاش نمایندگان ستاد دیه  و مددکاران زندان‌ها نزدیک به 24 میلیارد ریال از سوی شکات گذشت گردید.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز 143 نفر از مددجویان جرایم غیرعمد کرمان از بند حبس رهایی یافته‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بالایی داشته است.

وی شکات خصوصی پرونده‌ها را خیرین خط مقدم آزادی محکومان ستاد دیه معرفی کرد و افزود: با همیاری خوب اولیاءدم و طلبکاران از جمع محکومان استخلاص یافته در 8 ماهه امسال 37 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد بدون پرداخت حتی یک ریال از بند زندان آزاد شده‌اند.

وی با اشاره به طرح «گذشت در خانه خدا برای خدا» اضافه کرد: اقدامات ستاد دیه در مساجد شهر کرمان که با محوریت فرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع جرم برگزار شده و همچنان تداوم دارد تا به امروز با دعوت از شاکیان برخی از پرونده‌های شهر کرمان، بیش از 30 درصد محکومٌ‌به‌ 16 پرونده به برکت محل برگزاری جلسات مذکور از سوی طلبکاران گذشت شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 280 زندانی غیرعمد در سطح زندان‌های کرمان تحمل حبس می‌کنند، گفت: کرمان جزء استان‌هایی است که کمترین مددجوی بدهکار دیه ناشی از حوادث کارگاهی یا تصادفات رانندگی را دارد اما در مقابل شاید در مقایسه با مجموع زندانیان غیرعمد، میزبان بیشترین بدهکاران مهریه است.

گفتنی است، فردا یکشنبه (19 آذر ماه) آیین برادری در جنوب کرمان با حضور روسا و سران طوایف برگزار می‌شود که طی این مراسم قرار است میثاق‌نامه‌ای بین دادگستری استان و سران طوایف در حوزه‌های ترویج فرهنگ سازش در پرونده‌های مالی و پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها منعقد شود.

انتهای پیام /

۱۸ آذر ۱۳۹۶ ۰۸:۴۲
تعداد کلیک: ۱,۶۰۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.