English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گزارش/ مدیر کاروان زیارتی در انتظار کمک‌های خیرین

یک مدیر کاروان زیارتی در پی بدهی‌هایی که برای ساخت محل اسکان زائران هزینه کرده بود، امروز در زندان بسر می‌برد.

 

به گزارش ایسـنا، «هادی» مددجویی است که هشت سال پیش در راستای اعزام زائرین حرم حضرت زینب (س) به سوریه فعالیت داشت که به دلیل بالا رفتن تعداد ثبت‌نام‌ها، جهت رفاه زائران ابتدا مهمانسرایی را در سوریه اجاره و با توجه به فرسوده بودن این اقامتگاه اقدام به تعمیر آن می‌کند. جهت انجام این امر نیز به دلیل شرایط خاص احداث بنا در خارج از کشور، بسیاری از هزینه‌های را از طریق ارایه چک و یا مساعدت‌های بنیادهای مردمی تامین می‌کند.

مددجو در این راستا از یکی قرض و از روی سند مالکیت یکی از آشنایان مبلغی را در قالب وام اخذ می‌کند که به دلیل سررسید زمان استیفای این وام، مبلغ توسط ضامن تسویه می‌شود. در همین شرایط بعد از مرمت هتل و درست در روزهایی که این محل اقامتی آماده سرویس‌دهی به زائران اهل‌بیت علیهم‌السلام شده بوده روزهای جنگ و درگیری در کشور سوریه آغاز و در پی حملات گروهک‌های نظامی محل  یاد شده در این کشور عربی به کلی تخریب می‌شود و به همین دلیل این مدیر کاروان زیارتی به ناچار با کوله‌باری از بدهی به ایران باز می‌گردد.

این مددجوی 70 ساله از تاریخ 13 آبان ماه سال 94 به دنبال طرح شکایت از او بابت همین بدهی‌های مالی روانه زندان عادل‌آباد شیراز می‌شود و از بدو آغاز محکومیت حبس تاکنون هم در طی این دو سال حتی یک روز مرخصی نداشته است.

مشارالیه متاهل بوده و  دارای 8 فرزند است که سرپرستی بسیاری از فرزندان او به دلیل مجرد بودن‌شان بر عهده اوست و طبق استعلام گروه تحقیق ستاد دیه این خانواده فاقد هرگونه اموال منقول و غیرمنقول برای پرداخت بدهی 142 میلیون تومانی هستند. کمیته صلح و سازش ستاد دیه هرچند در فرآیند رسیدگی به این پرونده با برگزاری جلسات متعددی با شکات مبلغ کل بدهی را به 125 میلیون تومان تقلیل داده است، اما بابت الباقی این فرد همچنان در حبس حضور دارد.

مشارالیه پیش از این دارای یک فقره محکومیت مالی بود که پرونده مذکور در خرداد سال 94 با پرداخت 30 میلیون تومان از منابع ستاد دیه استان فارس به صورت بلاعوض مختومه شده است.

نیکوکارانی که تمایل دارند در آزادی این فرد نیازمند سهیم شوند، می‌توانند با شماره تلفن 15-88916012 همیار ستاد دیه در این امر خداپسندانه باشند.

انتهای پیام/

۱۳ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۰۳
تعداد کلیک: ۱,۴۸۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.