English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

افزایش دو برابری آمار آزادی زندانیان غیرعمد در اردبیل

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: با همت خیرین استانی تعداد زندانیان آزاد شده از ابتدای سال‌جاری نسبت به هشت ماهه سال 95 رشد دو برابر داشته است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به مناسبت هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر مکرم اسلام با حضور جمعی از خیرین و مسئولین قضایی استان آیین آزادی 41 نفر از محکومان مالی ناشی از جرایم غیرکلاهبرداری برگزار شد.

در این مراسم یوسف خدادادی نایب رییس هیات امنای ستاد دیه و معاون دادگستری استان اردبیل در سخنانی گفت: هر چند عملکرد این نهاد حمایتی در حبس‌زدایی از زندان‌ها رشد 100 درصدی داشته است اما اما همچنان 650 نفر محکومان مالی ناشی از صدور چک یا تعهدات مهریه در زندانهای استان تحمل حبس می‌کنند که سرانه بدهی هر یک از این افراد به طور میانگین رقمی معادل 40 میلیون تومان است.

وی افزود: در هشت ماهه نخست امسال تعداد 254 نفر از زندانیان تحت حمایت ستاد دیه با رقم بدهی 15 میلیارد تومانی طعم شیرین آزادی را چشیدند اما این حلاوت با افزایش آمار ورودی‌ها به زندان به کام تمام کارکنان این نهاد مردمی تلخ شد. چرا که به دنبال کم کاری برخی نهادهای متولی هر چند آمار موجودی‌ها به صفر نزدیک می‌شود اما در مقابل دوباره صدور محکومیت‌های ناشی از حبس را در قبال بدهکاران غیربزهکار شاهد هستیم.

خدادادی یادآور شد: هم اکنون 20 درصد از آمار کل زندانیان استان را بدهکاران مالی و دیه ناشی از جرایم غیرعمد شامل می‌شوند که از حیث نسبت زندانیان عمد به غیرعمد اردبیل رتبه نخست را در کشور دارد. البته این به این معنی نیست که بیشترین زندانی غیرعمد در این استان بسرمی‌برد بلکه نسبت به جمع کل، قابل تامل است که خمس موجودی‌ها در اردبیل متعلق به محبوسان غیرعمد است.

گفتنی است، از ابتدای فعالیت ستاد دیه در استان طی سال‌های1381 تا به امروز تعداد سه هزار و 110 زندانی واجد شرایط به همت خیرین نوعدوست از بند حبس رهایی یافته‌اند.

انتهای پیام/ 

۱۳ آذر ۱۳۹۶ ۰۸:۴۳
تعداد کلیک: ۱,۴۶۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.