English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

پاداش شخص گذشت‌کننده با خداست/ گذشت 45 درصدی شکات

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: خداوند متعال در یکی از آیات قرآن می‌فرماید اگر کسی بنده‌ای از بندگان مرا عفو نماید و نسبت به وی گذشت داشته باشد، اجر و پاداشش با خالق اوست.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سومین جلسه صلح وسازش مددجویان جرایم غیر عمد زندانیان تحت حمایت این نهاد مردمی در دیار کریمان، با همکاری کانون‌های فرهنگی مساجد شهر کرمان در محل مسجد سیدالشهداء برگزار شد.

در این جلسه سید حجت‌الله موسوی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در سخنانی گفت: خداوند در قبال بعضی از افعال متعالی تاکید دارند که به دلیل ارزشی که این فعالیت‌های حسنه دارند، مزد حقیقی و جزای جزیل آن‌ها نزد نیز تنها نزد ایشان قرار دارد. در این خصوص دو صفت نیکو هم اسم برده شده است که یکی اهتمام در بحث اعطای قرض‌الحسنه به گرفتاران و دیگری عفو و گذشت نسبت به افراد خاطی است.

وی افزود: اهمیت عفو و گذشت از حقوق حقه به قدر ممکن به اندازه‌ای بالا است که حضرت علی علیه‌السلام در این باره می‌فرمایند خداوند در روز قیامت اعلام می‌دارند که هر کس از من طلبی دارد برخیزد تا پاداش او را دهم. در قبال این فراخوان معنوی طبق این حدیث موثق جالب است که افرادی بلند می‌شوند و طلب پاداش می‌کنند که در دنیا از مکنت طیب و حقوق مسلم خود گذشت کرده و در برابر معبود خود در معامله‌ای غیرمعهود عفو نموده‌اند.

موسوی ادامه داد: در استانی که به لطف خدا و به برکت حضور مردان سخاوتمند الهی در آن این قطعه از ایران اسلامی با عنوان دیار کریمان شناخته می‌شود در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد همواره در کنار بحث جذب کمک‌های مالی از همکاری خاصانه و همیاری صادقانه شکات در روند آزادی مددجویان این نهاد حمایتی بهره جسته و بسیاری از پرونده‌ها را حتی بدون پرداخت یک ریال مختومه نموده‌ایم که برنامه امروز هم در تداوم این دست از برنامه‌ها برگزار می‌شود. جلساتی که تا به امروز سه مرتبه با حضور ائمه جماعات مساجد و نمایندگان کانون‌های فرهنگی مساجد شهر کرمان برپا شده و ثمرات خوبی نیز در تسریع روند رسیدگی به وضعیت زندانیان نیازمند بدهکار دیه داشته است.

گفتنی است در سومین جلسه صلح و سازش مددجویان جرائم غیرعمد شهر کرمان با دعوت از 6 نفر از شکات خصوصی مناطق محتلف شهر کرمان منجمله فیروزآباد، شهدا و حکیم تا میزان 45درصد از مبلغ کل بدهی بدهکاران دیات حوادث کارگاهی و رانندگی گذشت رضایتمندانه اخذ شد.

انتهای پیام /

۱۳ آذر ۱۳۹۶ ۰۷:۱۲
تعداد کلیک: ۱,۶۶۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.