English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

استان فارس بیشترین زندانی غیرعمد را دارد

استان فارس با میزبانی از 1205 زندانی جرایم غیرعمد با تفکیک 39 مددجوی زن و 1166 محبوس مرد، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، آمار بدهکاران مالی یا محکومان ناشی از دیات حوادث کارگاهی یا تصادفات رانندگی در استان فارس هرچند نسبت به سه ماه گذشته 2 درصد کاهش داشته است اما این تعداد از زندانی به قدری است که در فهرست بیشترین محکومان غیرعمد فارس با استان اصفهان که در رتبه دوم قرار دارد اختلافی 400 نفری دارد.

در بخش ممدجویان دیات هم اکنون 57 نفر بابت ناتوانی در پرداخت دیه‌های فوتی یا جرحی سوانح رانندگی، 46 زندانی به علت عدم استطاعت در پرداخت دیه‌های ناشی از حوادث کارگاهی و 18 نفر نیز به دلیل کم توانی در تامین دیه جرایم شبه عمد یا خطای محض در بند زندان بسرمی‌برند.

در حوزه محکومیت‌های مالی نیز 821 نفر بابت صدور یا ضمانت بواسطه برگه‌های چک، 243 بدهکار به دلیل ناتوانی در ایفای تعهدات مهریه و 20 مرد ایرانی نیز با عنوان قضایی ناتوانی در پرداخت نفقه امروز در سطح زندان‌های استان فارس حضور دارند.

رقم بدهی این 1205 زندانی غیرعمد استان فارس، رقمی معادل 482 میلیارد تومان برآورد می‌شود که تلاش کمیته صلح و سازش ستاد دیه بر آن است تا 40 درصد این بدهی را با برگزاری جلسات صلح و سازش، از سوی شکات و اولیاءدم گذشت رضایتمندانه اخذ نماید.

گفتنی است، هم‌اکنون از جمعیت 11 هزار و 555 نفری زندانیان جرایم غیرعمد در کشور 10 درصد آن‌‎ها در استان فارس تحمل حبس می‌کنند.

انتهای پیام /

۴ آذر ۱۳۹۶ ۰۸:۳۴
تعداد کلیک: ۱,۶۱۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.