English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تمام زندانیان غیرعمد خراسان‌جنوبی بدهکار مالی هستند

مدیرعامل ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر صد در صد محکومان جرایم غیرعمد این استان را بدهکاران مالی ناشی از صدور چک‌های بدون پشتوانه یا تعهدات انجام نشده مهریه تشکیل داده‌اند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، هجدهمین جلسه هیأت امناء ستاددیه این نمایندگی استانی در شهر بیرجند تشکیل و در آن یازده پرونده مربوط به مددجویان تحت حمایت این مجموعه مردمی مورد بررسی قرار گرفت.

علی‌اکبر خویی در این جلسه با اعلام میزان بدهی 8 میلیارد و 410 میلیون ریال یازده پرونده مورد بررسی اظهار کرد: هفت پرونده مربوط است به سرپرستان خانواده‌هایی که بدنبال ناتوانی در پرداخت بدهی خود روانه زندان شده و مابقی به بدهکاران مهریه و نفقه تعلق دارد.

مدیرنمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی ادامه داد: برای آزادی این زندانیان واجد شرایط مبلغی معادل 4 میلیارد و 78میلیون ریال از طریق تسهیلات بانکی، اعتباری معادل 50 میلیون ریال از محل منابع ستاددیه استان و مبلغ یک میلیارد و 223 میلیون ریال نیز از طریق کمک‌های ستاددیه کشور تامین شده است.

وی با بیان اینکه زندانیان مهریه هرگز در الویت رسیدگی قرار نداشته و ندارند، گفت: ستاد دیه در مورد بدهکاران مهریه تمام تلاش خود را در وهله اول معطوف به سازش زوجین کرده و در صورت عدم حصول نتیجه مردان بدهکار را در این زمینه جهت طرح دادخواست اعسار معاضدت می‌نماید و در مرتبه آخر نه بطور مستقیم بلکه در پیش اقساط مهریه آن‌ها را بنا به موقعیت اجتماعی‌شان در راستای اخذ تسهیلات بدون سود هدایت می‌کند. برای همین منظور کمیته صلح و سازش این ستاد در این موارد بیش از پرونده‌های دیگر در جهت اخذ گذشت رضایتمندانه تلاش می‌کند. برای نمونه در مورد پرونده‌های که امروز در این جلسه طرح شدند همکاران ستادی و مددکاران زندان‌ها مبلغ 3 میلیارد59 میلیون ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ کده‌اند.

خویی با اعلام آمار مددجویان تحت حمایت ستاددیه گفت: هم اکنون 130 زندانی غیرعمد واجد شرایط کمک در سطح استان خراسان جنوبی در حبس بسرمی‌برند که سرانه آزادی برای هر کدام از آن‌ها به طور میانگین 36 میلیون تومان برآورد می‌شود.

انتهای پیام /

۳۰ آبان ۱۳۹۶ ۰۷:۰۰
تعداد کلیک: ۲,۰۰۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.