English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گزارش/ سهل‌انگاری آقای تعمیرکار جان 5 نفر را گرفت

مرد ۴۰ ساله‌ای که به دلیل عجز از پرداخت دیه ۱۲۰ میلیون تومانی بیش از یک سال است که به زندان افتاده چشمش به دست خیرین است تا فرزندش را در آغوش بگیرد.

 

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، «منصور- الف» مرد 40 ساله ورامینی است که به دنبال یک سهل‌انگاری در تعمیرگاهش، به دلیل کشته شدن 5 نفر محکوم به پرداخت دیه‌ای 252 میلیون تومانی می‌شود.

این زندانی که صاحب یک فرزند هشت ساله است تا به امروز با کمک مصوب ستاد دیه و همکاری جمعی از اولیاءدم هر چند کل بدهی را به میزان 120 میلیون تومان تقلیل داده اما بابت ناتوانی در پرداخت همین مبلغ از مهر ماه سال 95 همچنان در حبس به سر می‌برد.

نامبرده پانزده سال پیش در منطقه ورامین یک مغازه اجازه کرده و به همراه یک شاگرد در آن به تعمیر انواع موتور سیکلت‌ها مشغول می‌شود.

اردیبهشت سال 83 و در شرایطی که تعمیرگاه مشتری‌های ثابت خودش را پیدا کرده بود، شاگرد مغازه هنگام خالی کردن باک بنزین موتوری که قصد تعمیر آن را داشته بی‌احتیاطی کرده و به دلیل تماس بنزین با چراغ خوراک‌پزی کوچک گوشه مغازه که به منظور گرم کردن غذای روزانه از آن استفاده می‌شد، موجب اشتعال محل  می‌شود.

اتفاق سر ظهر و درست در وقت استراحت کارکنان این مغازه و مغازه‌های هم صنف کناری می‌شود که برای صرف ناهار و اقامه نماز به مغازه آقامنصور آمده بودند.

شدت شعله‌های آتش در چند ثانیه به قدری شدت می‌گیرد که در پی این واقعه 5 نفر از افراد حاضر با ایراد جراحت شدید، علی‌رغم تسریع در انتقال به بیمارستان فوت می‌کنند.

در ادامه شکایت از مسببان حادثه، هرچند شاگرد جان باخته مغازه عامل اصلی شناخته می‌شود اما طبق نظر قاضی رسیدگی کننده به این پرونده آقامنصور به دلیل اقدامات غیر ایمن در محیط کار به 45 درصد دیه هر کدام از افراد حادثه‌دیده محکوم می‌شود.

روند رسیدگی به این پرونده از مدت‌ها پیش در ستاددیه استان تهران طرح و تا به امروز به دلیل احراز غیرعمدی بودن ماجرا و ناتوانی مددجوی یاد شده از خانواده 3 متوفی اخذ گذشت صد در صدی به عمل آمده اما اولیاءدم جان‌باختگان این سانحه بخشش نیمی از کل مبلغ دیه را برای آزادی این زندانی از بند اعلام می‌کنند.

ستاد دیه با تحقیقات و استعلام دقیق از وضعیت معیشتی این مددجو هرچند برای تأمین باقی مبلغ او را به یکی از بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات معرفی کرده اما با وجود تلاش بسیار خانواده این زندانی، آن‌ها موفق نشده‌اند برای دریافت وام بدون سود تضامین لازم را معرفی کنند.

بخش تلخ این قصه طلاق همسر آقامنصور است که روند طولانی رسیدگی به پرونده و البته مشکلات اقتصادی از عمده دلایل آن اعلام شده است.

نیکوکارانی که تمایل دارند در آزادی این فرد نیازمند سهیم شوند، می‌توانند با شماره تلفن 15-88916012 همیار ستاد دیه در این امر خداپسندانه باشند.

انتهای پیام/

۲۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۳۳
تعداد کلیک: ۱,۶۲۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.