English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

«غفلت» کار دست آقاغفور داد/ فرغون دردسرساز

آقا غفور سرویسکار با تجربه‌ای است که یک غفلت کوچک بعد از گذشت سیزده سال فعالیت حرفه‌ای کار دستش داد و به دنبال باد کردن لاستیک یک فرغون سر از زندان درآورد.

 

به گزارش ایســنا، رحمت جوان 27 ساله‌ای است که بر خلاف صاحبکار 40 ساله خود مدت کوتاهی بود که در در سرویسکاری آقاغفور مشغول به کار شده بود. نسبت به کاری که انجام می‌داد تا پیش از آمدنش به این حرفه هیچ شناختی نداشت اما با جلب اعتماد «غفور – الف» با کم  وکاستی‌هایی که داشت به کارش می‌پرداخت و هزینه زندگی مشترک خود را تامین می‌کرد.

مرداد ماه سال 94 بود که در غیاب آقاغفور در محل کارش یک مشتری با رینگ و لاستیک یک فرغون به تعمیرگاه مراجعه می‌نماید تا نسبت به باد کردن آن اقدام کند.

رحمت با وجود مشغله‌ای که داشته بعد از معطلی بسیار شخص مراجعه کننده با عجله به سراغ رینگ آمده تا نسبت به باد کردن لاستیک اقدام نماید اما در حین باد کردن به علت خارج شدن مهره‌ای که به محور رینگ متصل بود و به نوعی نگهدارنده آن به حساب می‌آمد با پرت شدن ناگهانی رینگ و بخورد آن با صورت شاگرد متاهل این مغازه و ایراد مصدومیت شدید در ناحیه صورت و البته انگشت چپ وی با یک خونریزی شدید روانه بیمارستان می‌شود.

طبق نظر کارشناسان علت اصلی وقوع این حادثه  عدم کنترل فرغون قبل از باد کردن اعلام شده است که به علت اقدام به عمل ناایمن با عنایت به اینکه اطلاعات کافی در مورد جزییات کاری که مباردت به آن کرده را نداشته خود رحمت تا 30 درصد مقصر شناخته می‌شود و در برابر آقا غفور به عنوان کارفما به دلیل عدم نظارت کافی بر عملکرد شاگرد کارگاه و نقض مواد 62 و 88 آیین نامه عمومی ایمنی در تعمیرگاه‌های وسایط نقلیه به میزان 70 درصد در پرداخت دیه محکوم می‌شود.

دیه‌ای که به علت جراحت (متلاحمه) لب‌های فوقانی و تحتانی، پارگی لثه اقدامی فک بالا، سقوط داندان‌های پیشین اول بالا و همچنین شکستگی استخوان بینی و فک فوقانی آقاغفور را علی‌رغم مشکلات مالی و شخصی بسیار خودش به مبلغ یک میلیارد و 543 میلیون ریال بدهکار می‌کند.

با تلاش کمیته صلح و سازش ستاد دیه هرچند این محکوم‌ٌبه به میزان 140 میلیون تومان تقلیل پیدا کرده است اما این مددجوی آبرومند از ابتدای تیر ماه سال جاری در یکی از زندان‌های استان‌ اردبیل در بند بسرمی‌برد.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجو باشند، می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار 74/74 بانک ملت، 7777 بانک تجارت، 8888 بانک صادرات یا 55555 بانک ملی واریز نموده و برای اختصاص مبلغ جهت آزادی این زندانی فیش‌ پرداختی را با قید موضوع پرونده به شماره 88916011 دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس 15 ــ 88916012 پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام /

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۳۹
تعداد کلیک: ۱,۶۶۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.