English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تلاش برای آزادی 8 زندانی غیرعمد در مسجد جامع سرآسیاب

جلسه صلح و سازش زندانیان جرائم غیر عمد زندان مرکزی کرمان با حضور تعدادی از شکات، اعضاء هیات امناء ستاد دیه استان و اعضاء هیات مدیره مسجد جامع سرآسیاب کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید حجت‌الله موسوی‌قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با اعلام این خبر گفت: این جلسه پیرو هماهنگی‌های قبلی نمایندگان کانون های فرهنگی مساجد، ائمه جمعه و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان در محل در مهدیه مسجد جامع سرآسیاب برگزار و در روند برپایی آن به پرونده 8 مددجوی واجد شرایط این نهاد مردمی رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه تمامی پرونده‌های مفتوح در این مسجد از نوع جرایم مالی غیرکلاهبرداری بودند، افزود: در شرایط فعلی متاسفانه از مجموع 275 نفری زندانیان جرایم غیرعمد در این استان زندانیان مهریه با 165 مددجو بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند که این معضل هرگز در شان دیار کریمان و مردم با فرهنگ و اقوام اصیل ساکن کرمان نمی‌باشد. به عبارت دیگر 60 درصد محکومان تحت حمایت ستاددیه را بدهکاران اغلب جوانی تشکیل داده‌اند که علاوه بر فروپاشی زندگی مشترک خود با یک بدهی چند میلیونی امروز در بند بسرمی‌برند.

موسوی‌قوام با بیان اینکه موضوع پیشگیری از ورود ناخواسته افراد همواره از الویت‌های این نهاد حمایتی بوده است، گفت: شاید در مورد زندانیان ناشی از دیات حوادث کارگاهی یا بدهکاران ناشی از صدور چک‌های بانکی انتظارات تنها معطوف به مسئولین باشد اما در مورد مددجویان ناشی از تعهد مهریه غالب هموطنان قبول دارند که این مشکل ناشی از نوع نگاه مردم به موضوعات اجتماعی داشته و راهکار آن را هم فارغ از تغییر سبک زندگی نمی‌دانند. امروز اگر بابت کابین زنان فردی در صحت کامل عقل و اراده راهی زندان می‌شود هیچ محکمه‌ای امکان ورود به موضوعات مشابه بعدی را ندارد؛ چرا که تعهد مهریه یک موضوع شخصی و قراردای است که با توافق بین دو طرف تعیین می‌شود و قانون امکان هیچ دخالتی در این موضوعات خصوصی ندارد، لذا آن چه توجه به آن بیش از پیش لازم به نظر می‌رسد افزایش سطح معلومات مردم و فرهنگ سازی از طریق رسانه‌های مردمی است تا خانواده‌ها و بویژه والدین با دقت نظر بیشتری موضوع مهریه و تعداد و نوع آن را معین نمایند.

وی در جمع نمازگزاران این مسجد یادآور شد: یکی از نشانه های بزرگ منشی در انسان ، تبلور روحیه عفو و مداراست. زندگی مشترک به گونه‌ای است که زن و شوهر به طور طبیعی در حالات و روحیات یکدیگر دقیق می‌شوند و در مدت کوتاه یا بلندی به عیوب هم پی می‌برند اما عقل و مصلحت آدمی حکم می‌کند نباید این مسئله به بازگو کردن عیوب و سرزنش یکدیگر منجر شود. چراکه در این صورت شادکامی از صحنه زندگی بیرون رانده می‌شود و جوی آکنده از بدبینی و خصومت در فضای زندگیشان جاری می‌شود.

مدیر نمایندگی ستاددیه استان کرمان ادامه داد: تعداد 8 نفر از شکات مددجویان غیر عمد در این جلسه حضور دارند که مربوط به محله‌های سرآسیاب، سرباز، هفده شهریور و خیابان‌های اطراف آن هستند که امید است با گذشت حداکثری و البته رضایتمندانه این عزیزان که همواره در خط مقدم آزادی زندانیان نیازمند قرار دارند، زمینه آزادی این محبوسان که تعدادی از آن‌ها نیز عائله‌مند هستند فراهم شود.

وی اظهار کرد: تلاش داریم جلسات صلح و سازش را در تمامی شهرستان‌های استان که دارای زندان هستند را برگزار نماییم تا ضمن مختومه نمودن بسیاری از پرونده‌های این ستاد با استفاده از ظرفیت مصالحه در راستای آموزش عمومی و فرهنگ سازی نیز اثرگذار باشیم.

گفتنی است، در حال حاضر تعداد 277 زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که بدهی این افراد بیش 75 میلیارد ریال گزارش شده است.

انتهای پیام/

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
۲۲ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۳۷
تعداد کلیک: ۱,۵۲۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.