English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بامشارکــت‌روســای‌اقـــوام‌بخـتیـاری‌وعــرب/ همایش‌«ســازش‌اقـــوام‌ایــرانــی در راستای حبس‌زدایی» برگزار می‌شود

رئیس کل دادگستری استان خوزستان از برگزاری همایش بزرگ صلح و سازش در راستای کاهش زندانیان جرایم غیرعمد این استان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، فرهاد افشارنیا رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: با عنایت به فضیلت عفو و گذشت در بین پیروان ادیان الهی و به ویژه سفارش‌های قرآنی و روایی متعدد از اهل بیت پیامبر اسلام در صدد هستیم به منظور معرفی فرهنگ اخلاقی-قضایی اسلام در رجوع به موضوع عفو و توجه به امر مفاهمه و بخشش در قبال مجازات مجرمان قضایی همایش استانی «سازش اقوام ایرانی در راستای حبس زدایی» برگزار خواهد شد.

وی افزود: ستاد دیه در کنار دغدغه اصلی خود مبنی بر آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در تلاش است با رعایت شرایط طرفین دعاوی قضایی و حقوقی و با اتکاء به آموزه‎‌های دینی با اولویت قرار دادن بحث صلح تا حد ممکن مانع رسیدگی پرونده‌ها در محاکم قضایی شود. برای همین منظور همواره تعامل اعضای این ستاد با ریش‌سفیدان و روسای اقوام مختلف ایرانی برقرار بوده و در سایه این همکاری روند رسیدگی به بسیاری از پروندههای مربوط به بدهکاران مالی و دیه در کمترین زمان ممکن با بهترین نتایج مختومه شدهاند.

رییس هیات مدیره ستاددیه خوزستان یادآور شد: برای برپایی همایش «سازش ‌اقوام‌ ایرانـی» در آذر ماه سال‌جاری تا به امروز جلسات متعددی با قبایل عرب و بختیاری استان داشته‌ایم تا از آن عزیران به عنوان یاوران ستاد دیه در امر سازش کمک بگیریم.

افشارنیا با اشاره به آمار 312 نفری زندانیان جرایم غیرعمد در خوزستان گفت: ستاد دیه دو هدف اساسی را دنبال می‌کند؛ یکی درمان یا آزادی زندانیان واجد شرایط و دیگری موضوع پیشگیری است که اصلی‌ترین هدف ما نیز همین بُعد دوم قلمداد شده است که در الویت‌بخشی به آن همایش یاد شده میزبانی خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری شیوخ عرب در اخذ گذشت رضایتمندانه از طلبکاران خصوصی اظهار کرد: با همیاری بزرگان طوایف و عشایر عربی و همچینین علمای ایلات متعدد ساکن در استان خوزستان تا به امروز زمینه آزادی ده‌ها زندانی نیازمند با حفظ شانیت این مددجویان در کمترین زمان میسر شده است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان بیان کرد: به منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر این همایش مدیر نمایندگی ستاد دیه تا کنون با جمعی از روسای قبایل عربی از جمله شیوخ عشیره سادات موسوی در شهرستان شوشتر ملاقات داشته است.

انتهای پیام /

۲۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۴۹
تعداد کلیک: ۱,۵۵۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.