English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نشست مسئولین ستاد دیه و ائمه جمعه مساجد شهرکرمان برگزار شد

به منظور مختومه نمودن پرونده‌های مالی مددجویان ستاددیه از طریق مصالحه نشست مسئولین ستاددیه با اعضاء هیات امناء مساجد شهر کرمان در محل سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سید حجت‌الله موسوی‌قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اعلام این خبر گفت: به منظورفرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع جرم در موضوعات غیرعمد و همچنین مختومه نمودن پرونده‌های مفتوح این نهاد حمایتی از طریق صلح و سازش بین طرفین دعوی نشت مشترکی با حضور ائمه جمعه، اعضاء هیات امناء مساجد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهر کرمان برگزار و راه‌های همکاری مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: آمار ورودی محکومین به مهریه و نفقه و همچنین بدهکاران مالی متاسفانه در سطح استان رشد زیادی داشته است که برای این موضوع علاوه بر اصلاحات مورد نیاز قانونی به فرهنگ‌سازی در بین تمامی اقشار جامعه نیازمندیم. امروز بحث عدم پرداخت  مهریه و نفقه و بدهکاران مالی دیگر بین قشر ضعیف و غنی جامعه وجود ندارد، بلکه در واقع تمامی افراد را درگیر خود کرده است. شخص کارگر ساده باشد یا پزشک، فرقی نمی‌کند به دلیل تعهدات سنگین زمان عقد دیر یا زود با اهرم قانونی مهریه در صورت ناتوانی مالی روانه زندان می‌شود.

موسوی‌قوام یادآور شد: جلساتی را در این زمینه با کارشناسان حوزه اجتماعی و قضایی داشتیم و اقداماتی را نیز با هنرمندان استانی در قالب تهیه مستندهایی از زندگی مددجویان ستاددیه تهیه کرده‌ایم اما کاهش حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد اقدامی فراتر از این‌ها را می‌طلبد. اقدامی که به زبان ساده بسیاری از قوانین مبتلی به مردم را به آن‌ها بیاموزد. لازم است هشدارها و اطلاعاتی در این حوزه داده شود تا از ورود محکومینی که با بده یو نه بزه راهی حبس شده‌اند پیشگیری شود. و چه مرجعی بهتر از عالمان و ائمه جماعات مساجد که در قالب امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از بایدها و نبایدهای مورد نیاز را به مردم بگویند.

وی تصریح کرد: مساجد درتمامی محله‌های شهروجود دارد و افراد در ساعات مختلفی در آن رفت آمد می‌کنند. به نوعی خانه امین و امن جامعه می‌باشد این سنگرهای که به معنای دقیق این عنوان برای آن انتخاب شده. سنگر نه فقط برای حفاظت از امنیت بلکه برای ارتقای سلامت روحی و اجتماعی یک جامعه. برای همین چند مسجد را در سطح شهر به عنوان نمونه انتخاب کرده‌ایم کار بر این نوع است که مکان زندگی مددجو را شناسایی کرده و توسط امام جماعت و هیات امناء آن مسجد از شاکیان دعوت می‌کنیم تا با حضور و همیاری آن‌ها مذاکره صلح و سازش در وهله اول و در ادامه مراتب اخذ گذشت از مبلغ بدهی را داشته باشیم.

مدیر نمایندگی ستاددیه استان گفت: در تلاش هستیم تا جایی که شرایط اجازه می‌دهد از یک طلاق و بر هم خوردن زندگی جلوگیری کنیم تا با این کار اولاً زمینه آزادی یک شخص را فراهم نموده و در مرتبه بعدی فرهنگ‌سازی در جهت آموزش مقررات را داشته باشیم.بسیاری از کارشناسان به طور تخصصی در کنار منابر وعظ آموزش این مهم را بر عهده خواهند داشت.

موسوی‌قوام در پایان یادآور شد: هم اکنون تعداد 277 مددجوی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان کرمان تحمل حبس می‌کنند که تعداد 161 نفر از آن‌ها محکومین به پرداخت مهریه و نفقه بوده و مابقی بدهکاران مالی ناشی از مهریه و چک هستند که رقم بدهی آن‌ها رقمی معادل 75 میلیارد ریال برآور می‌شود.

انتهای پیام /

۱۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۲۳
تعداد کلیک: ۱,۶۵۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.