English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

«آزادی همسرم من را هم از بند رها کرد»

رییس هیات مدیره ستاد دیه کشور در سیزدهمین گردهمایی مدیران نمایندگی‌های این نهاد حمایتی در سراسر کشور به تشریح عواقب دردناک مجازات حبس در جمع این خانواده‌های گرفتار پرداخت.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید علاء میرمحمد صادقی نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران، با نقل قول یکی از همسران زندانیان جرایم غیرعمد گفت: در ایام حبس سرپرست یک خانواده پنج نفره به قدری روی ای خانم جوان فشار روانی و معیشتی بود که وقتی شنید بدهی همسرش به همت خیرین تامین شده است گفت «شما فقط پدر فرزندانم را آزاد نکردید، با آزادی همسرم شما من را هم از بند رها کردید».

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین علیه‌السلام افزود: همانا حوایج مردم از نعمت‌های بزرگ خداوند بر ماست. نباید از نعمت‌های الهی، از این مراجعات عمومی، از این درخواست و طرح مصائب و مشکلات خسته شویم که اگر چنین رفتاری کنیم خداوند این توفیق یا به تعبیر حجضرت سیدالشهداء این نعمت خداوندی از ما سلب خواهد شد.

رییس هیات مدیره ستاددیه کشور تلاش در رفع حوایج گرفتاران را در ستاد دیه بر مدار حل مشکل آسیب دیده معرفی کرد و توضیح داد: در رسیدگی به یک پرونده ما در 80 درصد مواقع تلاش‌مان به تامین مبلغ دیه برای انجام کارهای درمانی یک مصدوم حادثه رانندگی است، در فرآیند رسیدگی به یک پرونده ارجاعی بیشتر توجه ما معطوف به پرداخت غرامت واقعه‌ای کارگاهی هستیم که در آن برای مثال خانواده‌ای پر جمعیت نان‌آور خود را بر حسب یک بی احتیاطی کارفرما برای همیشه از دست داده‌اند؛ ما 20 درصد و شاید کمتر از این نگاه‌مان به شخص زندانی است. ما تلاش داریم در وهله نخست گره از کار آسیب دیده بدنی یا خسارت دیده مالی باز کنیم و به تبع آن مسبب یا مقصر حادث را هم از بند ندانم‌کاری خود رهایی دهیم.

میرمحمدصادقی تاکید کرد: خیرین ارجمند هم واقف هستند که کمک به یک محبوس غیرعمد نه فقط حمایت فردی از یک ایرانی و نه حتی خانواده آن فرد زندانی بلکه همیاری در حفظ سلامت اجتماعی کشورمان است. لذا این کمک‌ها به تعبیر قرآنی چون سنبله‌ای منشاء خیرات کثیر شده و محدود به دستگیری از یک دربند نیازمند حمایت نمی‌شود.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در رمضان سال 69 گفت: متولی این برنامه شهید لاجوردی رییس وقت سازمان زندان‌ها بود که محل برپایی این آیین معنوی را اتاق بازرگانی انتخاب کرده بود. آن زمان زندانیانی که ناخواسته روانه زندان شده بودند نه به اندازه امروز بود و نه مبلغ دیات به سنگینی نرخ‌های فعلی. آن شب که مبلغ لازم برای آزادی تمامی محکومان واجد شرایط فراهم شد ذوقی در چهره‌ آقای لاجوردی مشاهده کردم که تا به امروز آن وجد را در سیمای آن مرد الهی فراموش نکرده‌ام.

انتهای پیام /

۱۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۵۱
تعداد کلیک: ۱,۷۴۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.