English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

60 درصد زندانیان غیرعمد کرمان، محکومان مهریه هستند

مدیر نمایندگی ستاد دیه کرمان با اشاره به افزایش زندانیان مهریه گفت: در حال حاضر 60 درصد محکومان غیرعمد این استان را بدهکاران مهریه تشکیل می‌دهند که غالب آن‌ها نیز در زندان جیرفت حضور دارند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید حجت‌الله موسوی‌قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان به منظور شرکت در جلسه صلح و سازش زندانیان جرائم غیرعمد زندان جیرفت در جمع محکومین غیر عمد این ندامتگاه حضور یافت.

وی در حاشیه این بازدید 3 ساعته گفت: به منظور آزادی مددجویان غیرعمدی که از سال‌های قبل در زندان تحمل حبس می نمایند بنا به پیشنهاد اعضای هیات امنای این نهاد حمایتی این ملاقات‌های حضورری با مددجویان انجام گرفت تا ضمن بررسی وضعیت این محبوسان زمینه آزادی آن‌هایی که بیش از 2 سال در بند حضور دارند هر چه سریعتر فراهم شود.

موسوی‌قوام اظهار کرد: در این جلسه با 13 نفر از شکات مددجویان غیرعمد زندان جیرفت هم مذاکره شد که با تعداد 4 نفر از آنان به توافق رسیدم. کل بدهی این 4 مددجو رقمی معادل 21 میلیارد و 573 میلیون ریال است که با مذاکرات به عمل آمده مقرر گردید با پرداخت 2 میلیارد و 382 میلیون ریال طلبکاران نسبت به مابقی گذشت رضایتمندانه داشته باشند.

وی یاد آور شد: متاسفانه زندان شهرستان جیرفت بعد از زندان مرکزی کرمان، بالاترین تعداد زندانی جرائم غیرعمد را در سطح استان دارد و از نظر میزبانی بدهکاران ناشی از مهریه نیز جالب است بالاترین آمار موجودی این محکومین را در سطح استان دارد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ادامه داد: امروز در کرمان اقشار متوسط جامعه بدلیل عدم آگاهی و آشنایی ناقص نسبت به قوانین وارد زندان می‌شوند حال اینکه در موضوعی نظیر تعهدات مهریه می‌توان با یک کار فرهنگی گسترده از ورود بسیاری از جوانان به زندان پیشگیری کنیم.برای مثال خانواده‌ها قبل از ازدواج فرزندان خود خوب است آن‌ها را در زمینه مسئولیت‌های مالی ناشی از یک توافق خانوادگی تحت عنوان مهریه بیش از پیش آگاهی دهند. این که مشاوره داده نمی‌شد ناشی از فقر فرهنگی نیست بیشتر از جهل و بی‌اطلاعی شات می‌گیرد.

گفتنی است، هم‌اکنون تعداد 297 زندانی غیرعمد در سطح زندانهای استان کرمان در بند بسر می‌برند که مبلغ بدهی آن‌ها رقمی معادل 75 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

انتهای پیام/

۷ آبان ۱۳۹۶ ۰۶:۵۱
تعداد کلیک: ۱,۸۱۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.